Nyhet! Ving lanserar Albanien i sommarprogrammet 2019

God mat, spännande historia, vacker natur och långa stränder utmed det klara vattnet i den joniska delen av Medelhavet, gör Albanien till ett spännande resmål. Dessutom till Europas kanske lägsta priser. Ving erbjuder resor till Saranda, det största turistresmålet i landet, från både Stockholm, Göteborg och Köpenhamn.

Saranda, Albanien Foto: Ted Lindholm

I Saranda kommer Ving inledningsvis att erbjuda sju hotell, med bra läge. De flesta nära både stranden och Sarandas långa strandpromenad.

- Albanien är ett land där det händer otroligt mycket och utvecklingen går fort. För bara några år sedan var turismen i sin linda men nu har man kommit långt både vad gäller hotellen, maten och servicen. Dessutom är priserna otroligt låga och man får en lyxig fisk- och skaldjursmiddag, inklusive lokala drycker för runt två hundra kronor, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Saranda
Saranda är en stad som sträcker sig utmed en bukt och längs den går den kilometerlånga strandpromenaden. På ena sidan ligger stränderna och på andra sidan väntar restauranger och barer. Det är på och längs strandpromenaden det mesta händer och det är här man träffas, joggar, ser på folklivet och slår sig ner på någon av de många restaurangerna för lunch eller middag, eller bara något gott att dricka. Utbudet är stort och läget mellan Grekland och Italien är påtagligt. Färsk fisk och skaldjur, en grekisk sallad eller pasta frutti di mare, allt finns att beställa. Även utflyktsmöjligheterna är många oavsett om man föredrar en badutflukt till Ksamil, en historisk vandring i Butrint eller ett besök vid de spektakulära källorna vid Blue Eye.

Vings hotell i Saranda
Ving erbjuder sju hotell i Saranda, från lite enklare hotell till högklassigt boende. Gemytliga familjedrivna hotell som Harmoni såväl som det lyxiga hotellet Andon Lapa vid stranden och med eleganta rum och ett läckert poolområde.

Ving flyger till Korfu från Stockholm och Köpenhamn varje söndag under perioden 12 maj – 29 september 2019, samt från Göteborg varje söndag under perioden 26 maj – 29september 2019. Från Korfu går transfer med en Flying Dolphin till Saranda på 30 minuter.

Prisexempel:
Flyg Stockholm/Korfu med avresa 12 maj 2019 inklusive transfer t/r mellan Korfu flygplats och Saranda. Boende på hotell Apollon i dubbelrum med begränsad havsutsikt i en vecka inklusive frukost. Pris från 4 975:- / person.

För bilder och ytterligare information kontakta:
Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving/Thomas Cook Northern Europe, tel 0709 513124, fredrik.henriksson@thomascook.se

Saranda, Albanien Foto: Ted Lindholm
Saranda Albanien  Foto: Ted Lindholm
Saranda Albanien Foto: Ted Lindholm

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.