Nyhet! Ving lanserar den grekiska ön Karpathos

Mitt emellan Kreta och Rhodos, i den södra delen av Egeiska havet, ligger den långsträckta ön Karpathos. Ön lockar med vackra byar, 20 mil stränder, dramatisk natur och kristallklart vatten. Ving erbjuder tre resmål och direktflyg från Stockholm och Köpenhamn.

Amoopi, Karpathos Foto: Christopher Eriksson

Ving har sedan tidigare 77 resmål och närmare 700 hotell i Grekland. Nu läggs ytterligare tre resmål och 15 hotell till i programmet.

- Vi har sett en stigande efterfrågan på resor till Grekland och har utökat antalet platser med 25 procent under de senaste fyra åren. Nu tillkommer Karpathos med tre olika resmål så om man har svårt att välja skulle jag rekommendera en kombination med en vecka i det lite livligare Karpathos stad och en stillsam vecka i Lefkos, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Karpathos
Karpathos är den näst största av de dodekanesiska öarna och Ving erbjuder tre resmål på ön. Karpathos stad, eller Pigadia som den också kallas, är öns huvudstad, och utan tvekan öns livligaste resmål. Här finns gott om butiker, ett bra nattliv, mängder av tavernor och restauranger, och en över tre kilometer lång strand. I Amoopi, strax söder om Karpathos stad, är det lugnare. Här tillbringas en stor del av tiden på någon av byns stränder, kanske tillsamman med en eller annan utflykt runt ön. Lefkos ligger mitt på västkusten och är det är det lugnaste av resmålen. Men några badvikar och en handfull tavernor räcker långt för alla som söker en stillsam semester.

Vings hotell på Karpathos
Ving erbjuder ett femtontal hotell, från lite enklare lägenheter till tjusiga högklassiga hotell. De flesta i Karpathos stad men även ett par hotell i vardera Lefkos och Amoopi.

Ving flyger direkt till Karpathos från Stockholm varje lördag under perioden 18 maj 2019 – 28 september 2019 och från Köpenhamn varje onsdag under perioden 8 maj 2019 – 25 september 2019.

Prisexempel
Flyg t/r Stockholm-Karpathos, avresa 25 maj 2019. Boende på hotell Sunrise i Karpathos stad, i ett dubbelrum med havsutsikt, inklusive frukost. 3 950 kr/person.

För bilder och ytterligare information kontakta:
Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving/Thomas Cook Northern Europe, tel 0709 513124, fredrik.henriksson@thomascook.se

Amoopi, Karpathos Foto: Christopher Eriksson
Karpathos stad Foto: David Johansson

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Nu släpps Vings Semesterrapport19.6.2019 10:57:33 CESTPressmeddelande

Nu presenteras 2019 års upplaga av Semesterrapporten som i år för första gången är nordisk. Rapporten visar bland annat att designhotell blir allt viktigare för destinationer, och så även hotellens restaurangkoncept. Hållbarhet är viktigt och den moderna paketresan är mer rätt än någonsin. Rapporten visar också att för Gen Z och Millenals är trenden att många väljer bort solbränna och festande till förmån för lokala upplevelser och tid för återhämtning.