Nyhet! Ving lanserar ett nytt hotellkoncept – Cook´s Club

Ving kan idag presentera ännu ett hotellkoncept, Cook´s Club. Konceptet vänder sig till dagens moderna resenärer där design, mat och dryck står i fokus. Det första hotellet öppnar 1 juni och ligger i Hersonissos, på Kreta. Under det kommande året finns planer på att öppna ytterligare ett tiotal Cook´s Club.

Cook´s Club bygger på framgången med Casa Cook, Vings bohemchica hotellkoncept för den moderna resenären som har höga krav på komfort och läcker design. Det nya konceptet Cook’s Club kommer, liksom Casa Cook, att locka med snygg design, god mat och en avslappnad atmosfär med urban känsla, men till ett pris som kan locka en bredare publik.

– På koncepthotellen bor våra mest nöjda kunder och Cook´s Club är ett trendigt hotellkoncept som stödjer vår strategi att utveckla attraktiva koncept för olika målgrupper. Det kommer att vara en skön, avslappad atmosfär där det coola, urbana går hand i hand med strandlivet. Det är viktigt att utveckla nya koncept för att möta kundernas behov och målet är att vi ska ha 10-15 Cook´s Club till sommaren 2019, de flesta genom franchise, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

Cooks Club Hersonissos Crete
Cooks Club Hersonissos Crete är ett helt nyrenoverat hotell med 148 rum, i den populära semesterorten Hersonissos på Kretas nordkust. Hotellet har skalats av på faciliteter för att istället fokusera på saker som är viktiga för dagens moderna resenärer, som välutrustade men enkla rum, god mat, goda drycker och en DJ som spelar skön musik vid poolen. Designen är enkel och återspeglar hur både boende och mat i våra storstäder förvandlats till en mer avslappnad upplevelse samtidigt som kvaliteten bibehålls.

Hotellets hjärta är poolområdet och i hotellets restaurang, Cantina, kommer det bästa av världens gatumat att samsas med hälsosam veganmat och lokala klassiska rätter som moussaka och gyros. Frukosttiderna är generösa liksom öppettiderna för middag, även om man vill äta sent. I hotellets bar, Captain Cook, serveras snacks och cocktails med färska ingredienserna, inklusive örter från den egna örtträdgården.

Boendet är i lägenheter med ett litet kök och det kommer även att finnas lägenheter för dem som reser ensamma, för par samt boende för upp till sex personer i samma lägenhet.

Läs mer om Cook´s Club här:https://www.ving.se/cooks-club

Prisexempel: Flyg t/r Stockholm – Kreta med avresa 27 september 2018. Boende en vecka på Cooks Club Hersonissos Crete i en enrumslägenhet. Pris 4975: -/person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.

127 000 svenskar kan inte ha fel om Teneriffa11.10.2018 10:38Pressmeddelande

Under 2017 reste ca 127 000 svenskar till Teneriffa enligt den kanariska turistbyrån. Efter Gran Canaria är Teneriffa Vings mest populära vinterresmål. När Ving ställde frågor i sin Resepanel om Teneriffa svarade nära 8 av 10 (78 procent) att de blev så förtjusta i Teneriffa att de gärna återvänder på semester. 66 procent har varit på Teneriffa två gånger eller fler, varav 15 procent mer än sex gånger, det visar resultaten när 7 536 svenskar svarat på frågor om att semestra på Teneriffa