Nyhet! Ving lanserar ett nytt hotellkoncept – Cook´s Club

Ving kan idag presentera ännu ett hotellkoncept, Cook´s Club. Konceptet vänder sig till dagens moderna resenärer där design, mat och dryck står i fokus. Det första hotellet öppnar 1 juni och ligger i Hersonissos, på Kreta. Under det kommande året finns planer på att öppna ytterligare ett tiotal Cook´s Club.

Cook´s Club bygger på framgången med Casa Cook, Vings bohemchica hotellkoncept för den moderna resenären som har höga krav på komfort och läcker design. Det nya konceptet Cook’s Club kommer, liksom Casa Cook, att locka med snygg design, god mat och en avslappnad atmosfär med urban känsla, men till ett pris som kan locka en bredare publik.

– På koncepthotellen bor våra mest nöjda kunder och Cook´s Club är ett trendigt hotellkoncept som stödjer vår strategi att utveckla attraktiva koncept för olika målgrupper. Det kommer att vara en skön, avslappad atmosfär där det coola, urbana går hand i hand med strandlivet. Det är viktigt att utveckla nya koncept för att möta kundernas behov och målet är att vi ska ha 10-15 Cook´s Club till sommaren 2019, de flesta genom franchise, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

Cooks Club Hersonissos Crete
Cooks Club Hersonissos Crete är ett helt nyrenoverat hotell med 148 rum, i den populära semesterorten Hersonissos på Kretas nordkust. Hotellet har skalats av på faciliteter för att istället fokusera på saker som är viktiga för dagens moderna resenärer, som välutrustade men enkla rum, god mat, goda drycker och en DJ som spelar skön musik vid poolen. Designen är enkel och återspeglar hur både boende och mat i våra storstäder förvandlats till en mer avslappnad upplevelse samtidigt som kvaliteten bibehålls.

Hotellets hjärta är poolområdet och i hotellets restaurang, Cantina, kommer det bästa av världens gatumat att samsas med hälsosam veganmat och lokala klassiska rätter som moussaka och gyros. Frukosttiderna är generösa liksom öppettiderna för middag, även om man vill äta sent. I hotellets bar, Captain Cook, serveras snacks och cocktails med färska ingredienserna, inklusive örter från den egna örtträdgården.

Boendet är i lägenheter med ett litet kök och det kommer även att finnas lägenheter för dem som reser ensamma, för par samt boende för upp till sex personer i samma lägenhet.

Läs mer om Cook´s Club här:https://www.ving.se/cooks-club

Prisexempel: Flyg t/r Stockholm – Kreta med avresa 27 september 2018. Boende en vecka på Cooks Club Hersonissos Crete i en enrumslägenhet. Pris 4975: -/person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Ving ökar volymen till Turkiet och börja flyga direkt till Gazipasa17.9.2018 09:50Pressmeddelande

Efter några års nedgång har efterfrågan på resor till Turkiet ökat ordentligt. Redan till sommaren 2018 ökade Ving volymen med 40 procent och till nästa sommar börjar Ving flyga direkt från Stockholm till flygplatsen i Gazipasa med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia. Det förkortar restiden med nära två timmar för alla som ska semestra i Alanya. Sedan tidigare flyger Ving till Gazipasa från Köpenhamn.

Fler än 650 000 svenskar besökte Kanarieöarna, där Gran Canaria fortfarande är mest populärt6.9.2018 13:28Pressmeddelande

Kanarieöarna har lockat semestrande svenskar sedan 1960-talet. Med många soldagar och behaglig värme året om är det många som återvänt flera gånger till de populära öarna. Enligt Vings resepanel, där 12 433 svenskar svarat på frågor om Kanarieöarna har 9 av 10 (92,7 procent) någon gång rest till Kanarieöarna på semester. Populärast är Gran Canaria följt av Teneriffa och Lanzarote.

7 av 10 höstlovsresor är redan bokade hos Ving - Kanarieöarna lockar flest5.9.2018 08:20Pressmeddelande

Skolorna har börjat, kvällarna blir allt mörkare och temperaturerna faller - hösten är här. Men sommarlovet har inte mer än tagit slut innan det är dags att boka in nästa ledighet, och många är ute i god tid. Redan nu är 71 procent av Vings höstlovsresor bokade. Fler än hälften väljer en resa till Kanarieöarna och då främst till Gran Canaria och Teneriffa. Men även Kap Verde, Cypern, Egypten och Turkiet samt långväga resmål som Thailand och Aruba lockar.