Nyhet! Ving lanserar New Orleans och San Diego

Jazzens huvudstad nummer ett och ännu ett läckert resmål i Kalifornien breddar nu Vings utbud i USA. Till de nya resmålen New Orleans och San Diego kommer Ving att kunna erbjuda resor året runt med flexibla reslängder från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn.

- New Orleans och San Diego är två spännande nyheter med helt olika karaktär som ger vårt USA-program ett viktigt lyft och en bredare produkt. Det känns väldigt roligt att vi kan erbjuda våra kunder resor till jazzens hemstad och till ytterligare ett häftigt resmål i Kalifornien, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

New Orleans är en dynamisk storstad som mest är känd för sin jazz, men resmålet har mer än så att erbjuda. Här finns vackra trädgårdar, trevliga restaurangstråk och de berömda gamla kvarteren i French Quarter med sitt pulserande folkliv och den kända jazzgatan Bourbon Street. New Orleans kan även locka med en spännande historia med influenser från både fransmän, spanjorer och britter som styrt staden de senaste 300 åren. Vill man vara med om en upplevelse utöver det vanliga rekommenderas en flodkryssning på Mississippi med en hjulångare.

San Diego är Kaliforniens näst största stad och ligger cirka en kvart norr om den mexikanska gränsen. Staden kan locka med såväl stränder och vingårdar som en levande stadskärna och spännande utflyktsmål på nära håll. San Diego har ett kompakt centrum, som ligger i det historiska Gas Lamp Quarter, och här finns det gott om shopping, restauranger och barer. Några mil norr om centrum ligger La Jolla som med sina vackra stränder är ett populärt tillhåll för både surfare och soltörstande lokalbor och turister. Söder om staden väntar den milslånga Coronado Beach, på det smala näs som skiljer Stilla Havet från San Diego Bay och dess naturreservat.

Flygtiden från Stockholm är 10-12 timmar till New Orleans och 14-16 timmar till San Diego. Ving kan erbjuda resor med ett flertal flygbolag som exempelvis SAS, Lufthansa, British Airways och United Airlines.

Med nyheterna New Orleans och San Diego har Ving hela 19 olika resmål i sitt USA-program, från storstäder som New York, Washington och Miami i öst till häftiga resmåli Kalifornien som Los Angeles och San Fransisco. Därutöver finns även städer som Chicago, Boston och Las Vegas i utbudet.

Prisexempel

En vecka i New Orleans, USA. Avresa den 8 maj 2018 från Stockholm, Arlanda med British Airways. Boende på Holiday Inn Downtown Superdome (VVV), dubbelrum exklusive frukost, från 7 635 kronor per person.

En vecka i San Diego, USA. Avresa den 15 maj 2018 från Stockholm, Arlanda med British Airways. Boende 7 nätter på Best Western Plus Hacienda Hotel Old Town (VVV), dubbelrum exklusive frukost, från 8 245 kronor per person.

För ytterligare information, kontakta:

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel. 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Vinggruppen gör nytt rekordresultat17.5.2018 09:31Pressmeddelande

Thomas Cook Northern Europe, även kallad Vinggruppen, där Ving, Spies, Globetrotter och Tjäreborg ingår, gör ett nytt rekordresultat för vinterhalvåret, när Thomas Cook-koncernen idag presenterar halvårsresultatet för 2017/2018. Vinggruppen befäster sin marknadsledande ställning inom semesterpaketresor, både med det egna flygbolaget och reguljärflyg. Den nordiska gruppens rörelseresultat för halvåret uppgick till 554 miljoner kronor, vilket är en ökning med 88 miljoner kronor för perioden.