Nyhet! Ving lanserar Olympiska rivieran till sommaren 2018

Som första svenska researrangör börjar Ving att trafikera den Olympiska rivieran, sydväst om Greklands näst största stad Thessaloniki. Långa fina sandstränder, väldesignade hotell och möjligheter till fantastiska utflykter är utmärkande för resmålen som tidigare dominerats av grekisk turism.

Stranden i Paralia. Fotograf: Matina Tsogas

Även för många Greklandsfantaster är de tre resmålen Paralia, Plaka och Platamonas nyheter. Den vackra kuststräckan mellan Egeiska havet och Olymposberget bjuder på kilometerlånga stränder, vacker natur och god mat lagad på lokala råvaror, till priser som är lägre än på många turistorter i Grekland.

– Nästa sommar ser ut att bli en riktig Greklandssommar och efterfrågan är stor på resor till både stora och små öar. Att besöka fastlandet ger fler möjligheter att se sig om och de som väljer att semestra på den Olympiska rivieran kommer inte att bli besvikna. Fantastiska sevärdheter som Olymposberget och Meteora ligger på utflyktsavstånd liksom en båttur till exempelvis Skiathossäger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Paralia, Platamonas och Plaka
Paralia
 är en liten by där det är den flera kilometer långa stranden som spelar huvudrollen. Längs huvudgatan ligger affärer och restauranger och på strandbarerna kan man koppla av med något att dricka och njuta av utsikten över havet. Platamonas är en lite större turistort med gott om restauranger och ett livligt folkliv. Där finns ett brett utbud av tavernor, barer och butiker och i den lilla marinen ligger flera bra fiskrestauranger. Plaka är ett stillsamt område med Olympiska rivierans bästa hotell.

Vings hotell
Ving erbjuder ett tiotal hotell på de tre resmålen. De är genomgående snygga och väldesignade och det finns såväl lägenheter som rum och hotell med All Inclusive eller halvpension. Högklassiga SENTIDO Mediterranean Village ligger precis vid stranden, lägenhetshotellet Ouzas bjuder på familjär stämning och den som söker riktigt hög standard ska titta på Signature-hotellet Cavo Olympo Luxury Resort & Spa, Olympiska rivierans läckraste hotell.

Prisexempel:Flyg t/r Köpenhamn – Thessaloniki, avresa 20 maj 2018. Boende på den Olympiska rivieran, en vecka på Ouzas i en enrumslägenhet. Från 3975:- /person.

Ving trafikerar den Olympiska rivieran från Stockholm varje torsdag i perioden 28 juni – 9 augusti och från Köpenhamn varje söndag i perioden 20 maj – 30 september.

Läs mer om Olympiska rivieran här:https://www.ving.se/grekland/olympiska-rivieran

För ytterligare information och bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513 075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Vinggruppen gör nytt rekordresultat17.5.2018 09:31Pressmeddelande

Thomas Cook Northern Europe, även kallad Vinggruppen, där Ving, Spies, Globetrotter och Tjäreborg ingår, gör ett nytt rekordresultat för vinterhalvåret, när Thomas Cook-koncernen idag presenterar halvårsresultatet för 2017/2018. Vinggruppen befäster sin marknadsledande ställning inom semesterpaketresor, både med det egna flygbolaget och reguljärflyg. Den nordiska gruppens rörelseresultat för halvåret uppgick till 554 miljoner kronor, vilket är en ökning med 88 miljoner kronor för perioden.