Nyhet! Ving lanserar Tokyo och Hongkong

De två asiatiska världsmetropolerna Tokyo och Hongkong är nyheter i Vings program och dit erbjuds flexibla resor från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn, året om. Med de nya storstäderna inräknade erbjuder Ving resor till 61 städer, runt om i världen.

Tokyo

Världens mest folktäta storstadsområde, Tokyo, eller den kosmopolitiska staden Hongkong som är en verklig blandning av öst och väst? Oavsett vilken stad man väljer är utbudet enormt.

-Att besöka Japan står på min ”bucket list” och då är Tokyo, med sina 35 miljoner invånare ett givet resmål. Hongkong lockar med sin fantastiska skyline, men även för att det finns så fantastisk mat där. Allt från fräsch, nylagad gatumat till högklassiga Michelinkrogar, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Tokyo bjuder på en förtjusande vandring mellan ytterligheter där tusenårig historia samsas med det hypermoderna. Templen med sina urgamla traditioner ligger granne med karaokebarerna. Tokyo består egentligen av flera städer och förorter som smält samman. En tur upp till utsiktsdäcket i Tokyo Tower, 333 m högt och en av stadens högsta byggnader, bjuder på ett gytter av hus, skyskrapor och neonskyltar så långt ögat når. Pulsen är hög och det finns ett shopping- och nöjesutbud som slår det mesta, men man finner även stillheten i parkerna och templen. Varför inte stanna några dagar extra för att hinna besöka den gamla huvudstaden Kyoto och det heliga berget Fuji? Ving erbjuder ett 15-tal hotell i Tokyo där Prime Select Okura och Signature The Peninsula Tokyo utmärker sig lite extra.

Körsbärsträd i Tokyo, fotograf Anna Trulsson

Hongkong bär på traditioner från både öst och väst och bara i stadens huvudområden Hongkong Island, Kowloon Peninsula och New Territories finns tillräckligt att se och göra under en resa på ett par dagar eller ett par veckor. Om inte det räcker så finns 235 större och mindre öar som tillhör Hongkong och många är väl värda ett besök. Den forna portugisiska kolonin Macau, som precis som Hongkong numera är kinesiskt, är ett annat välbesökt utflyktsmål. Ving erbjuder ett drygt 15-tal hotell och för finsmakarna rekommenderar vi Signature Hongkong Mandarin Oriental Hong Kong som bland annat har tre restauranger med stjärnor i Guide Michelin.

Mandarin Oriental Hong Kong

Flygtiden från Stockholm är ca 12 timmar till både Tokyo och Hongkong. Ving erbjuder flexibla reslängder och flyg med exempelvis SAS, Finnair, Singapore Airlines, Lufthansa, Thai Airways, Qatar och Emirates.

Prisexempel
7 dagar/5nätter i Tokyo. Avresa den 21 februari från Stockholm, med Lufthansa. Boende på hotell Rose Garden Sjinjuku i dubbelrum, från 8 990 kronor per person.

7dagar/5 nätter i Hongkong. Avresa den 6 mars från Stockholm, med Finnair. Boende på Prime Select Ovolo Noho i dubbelrum, från 7 840 kronor per person.

För ytterligare information och bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513 075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.