Nyhet! Ving öppnar sitt första familjevänliga Casa Cook

Vings trendiga bohemchica koncept Casa Cook har tagit designvärlden med storm och de två första vuxenhotellen på Kos och Rhodos har synts frekvent i internationella medier och Instagram-flöden. Nu lanserar Ving sitt första Casa Cook-hotell för barnfamiljer, denna gång på Kreta.

Foto: Illustration, Ving

Det nybyggda hotellet slår uppportarna i augusti i år och ligger direkt på stranden cirka tre kilometer från staden Chania. Hotellet kommer att vara byggt som en by och de 45 rummen fördelas på olika byggnader. Liksom de tidigare Casa Cook-hotellen utmärker sig även Casa Cook Chania med modern, trendig och stilren design som smälter in i den lummiga omgivningen. Här blandas både betong, trä och kretensisk sten i kombination med noga utvalda inredningsdetaljer.

- Med de två tidigare hotellen har vi nått ut till en helt ny publik. Därför känns det extra roligt att vi nu även kan välkomna alla barnfamiljer till ytterligare en harmonisk, trendig och läcker oas i Grekland. Casa Cook ligger helt rätt i tiden. Den urbana stilen och den moderna designen i kombination med det bohemchica, avslappnade barfotalivet och den lokala anknytningen har verkligen blivit en succé, säger Anna Hagberg, tf informationschef Ving.

Hotellets barnkoncept har en modern pedagogisk inriktning där man möjliggör för barn att utforska livet på Casa Cook Chania på ett kreativt sätt. I barnklubben kan de måla, delta i enklare matlagningskurser, bada i barnpoolen eller ta en tupplur i de uppsatta tipi-tälten.

Vid poolområdet kan hela familjen njuta av kvalitetstid tillsammans, separat barnpool finns. Flera av hotellrummen har även privat eller delad pool. Huvudpoolen ligger i direkt anslutning till hotellets à la carte-restaurang och bar. Här kan man koppla av i en tropisk loungemiljö och njuta av Medelhavskökets läckerheter. Hotellet har även en beach club vid havet.

Precis som föregångarna kan Casa Cook Chania även erbjuda en konceptbutik där designintresserade gäster kan botanisera bland noga utvalda inredningsdetaljer, kläder och accessoarer. Föredrar man hellre att koppla av med en välgörande behandling erbjuds massage utomhus i nomadinspirerade tält. Gäster kan även boka träning med en personlig tränare eller delta i yoga-klasser. Casa Cook Chania kommer även att erbjuda spännande utflykter i närområdet och hotellpersonalen delar dessutom gärna med sig av sina egna rekommendationer om man vill uppleva lokalbornas Kreta.

För mer information: www.ving.se/casa-cook

Prisexempel

En vecka på Casa Cook Chania (VVVV+), Kreta. Avresa den 20 september 2018. Boende i dubbelrum Inklusive frukost, från 8 975 kronor per person.

Önskas ytterligare information eller högupplösta bilder kontakta:

Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Foto: Illustration, Ving

Ving ökar volymen till Turkiet och börja flyga direkt till Gazipasa17.9.2018 09:50Pressmeddelande

Efter några års nedgång har efterfrågan på resor till Turkiet ökat ordentligt. Redan till sommaren 2018 ökade Ving volymen med 40 procent och till nästa sommar börjar Ving flyga direkt från Stockholm till flygplatsen i Gazipasa med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia. Det förkortar restiden med nära två timmar för alla som ska semestra i Alanya. Sedan tidigare flyger Ving till Gazipasa från Köpenhamn.

Fler än 650 000 svenskar besökte Kanarieöarna, där Gran Canaria fortfarande är mest populärt6.9.2018 13:28Pressmeddelande

Kanarieöarna har lockat semestrande svenskar sedan 1960-talet. Med många soldagar och behaglig värme året om är det många som återvänt flera gånger till de populära öarna. Enligt Vings resepanel, där 12 433 svenskar svarat på frågor om Kanarieöarna har 9 av 10 (92,7 procent) någon gång rest till Kanarieöarna på semester. Populärast är Gran Canaria följt av Teneriffa och Lanzarote.

7 av 10 höstlovsresor är redan bokade hos Ving - Kanarieöarna lockar flest5.9.2018 08:20Pressmeddelande

Skolorna har börjat, kvällarna blir allt mörkare och temperaturerna faller - hösten är här. Men sommarlovet har inte mer än tagit slut innan det är dags att boka in nästa ledighet, och många är ute i god tid. Redan nu är 71 procent av Vings höstlovsresor bokade. Fler än hälften väljer en resa till Kanarieöarna och då främst till Gran Canaria och Teneriffa. Men även Kap Verde, Cypern, Egypten och Turkiet samt långväga resmål som Thailand och Aruba lockar.