Nyhet! Ving öppnar sitt första familjevänliga Casa Cook

Vings trendiga bohemchica koncept Casa Cook har tagit designvärlden med storm och de två första vuxenhotellen på Kos och Rhodos har synts frekvent i internationella medier och Instagram-flöden. Nu lanserar Ving sitt första Casa Cook-hotell för barnfamiljer, denna gång på Kreta.

Foto: Illustration, Ving

Det nybyggda hotellet slår uppportarna i augusti i år och ligger direkt på stranden cirka tre kilometer från staden Chania. Hotellet kommer att vara byggt som en by och de 45 rummen fördelas på olika byggnader. Liksom de tidigare Casa Cook-hotellen utmärker sig även Casa Cook Chania med modern, trendig och stilren design som smälter in i den lummiga omgivningen. Här blandas både betong, trä och kretensisk sten i kombination med noga utvalda inredningsdetaljer.

- Med de två tidigare hotellen har vi nått ut till en helt ny publik. Därför känns det extra roligt att vi nu även kan välkomna alla barnfamiljer till ytterligare en harmonisk, trendig och läcker oas i Grekland. Casa Cook ligger helt rätt i tiden. Den urbana stilen och den moderna designen i kombination med det bohemchica, avslappnade barfotalivet och den lokala anknytningen har verkligen blivit en succé, säger Anna Hagberg, tf informationschef Ving.

Hotellets barnkoncept har en modern pedagogisk inriktning där man möjliggör för barn att utforska livet på Casa Cook Chania på ett kreativt sätt. I barnklubben kan de måla, delta i enklare matlagningskurser, bada i barnpoolen eller ta en tupplur i de uppsatta tipi-tälten.

Vid poolområdet kan hela familjen njuta av kvalitetstid tillsammans, separat barnpool finns. Flera av hotellrummen har även privat eller delad pool. Huvudpoolen ligger i direkt anslutning till hotellets à la carte-restaurang och bar. Här kan man koppla av i en tropisk loungemiljö och njuta av Medelhavskökets läckerheter. Hotellet har även en beach club vid havet.

Precis som föregångarna kan Casa Cook Chania även erbjuda en konceptbutik där designintresserade gäster kan botanisera bland noga utvalda inredningsdetaljer, kläder och accessoarer. Föredrar man hellre att koppla av med en välgörande behandling erbjuds massage utomhus i nomadinspirerade tält. Gäster kan även boka träning med en personlig tränare eller delta i yoga-klasser. Casa Cook Chania kommer även att erbjuda spännande utflykter i närområdet och hotellpersonalen delar dessutom gärna med sig av sina egna rekommendationer om man vill uppleva lokalbornas Kreta.

För mer information: www.ving.se/casa-cook

Prisexempel

En vecka på Casa Cook Chania (VVVV+), Kreta. Avresa den 20 september 2018. Boende i dubbelrum Inklusive frukost, från 8 975 kronor per person.

Önskas ytterligare information eller högupplösta bilder kontakta:

Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Foto: Illustration, Ving