Nyhet! Ving utökar fotbollsprogrammet med Manchester City och Atletico Madrid

Ving fortsätter satsningen påfotbollsresor. Höstens stora nyheter stavas Manchester City och Atletico Madrid, dit Ving kan erbjuda resor till lagens hemmamatcher på Etihad Stadium och Estadio Vicente Calderón. Samtidigt öppnas försäljningen av fotbollsresorna till spanska La Liga med fotbollspaket till FC Barcelonas och Real Madrids matcher på Camp Nou och Santiago Bernabeu.

- Att uppleva en fotbollsmatch på plats är en häftig upplevelse. Det känns därför väldigt roligt att vi kan erbjuda alla fotbollsfantaster möjlighet att se ytterligare två lag på sina hemmaarenor, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Sedan tidigare har Ving fotbollsresor till både La Liga i Spanien och Premier League i England med lagen FC Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Liverpool, Chelsea, Tottenham och West Ham.

Vings fotbollsresor inkluderar alltid minst två hotellnätter samt matchbiljett. Flyg bokas separat.

Prisexempel Manchester City: match 23/12Manchester City – Bournemouth på Etihad Stadium. Två nätter på hotell Doubletree by Hilton Manchester. Boende i dubbelrum inklusive frukost. Paket från 2 149 kronor per person (flyg tillkommer).

Prisexempel Atletico Madridmatch 15/10 Atletico Madrid – FC Barcelona på Estadio Vicente Calderón. Två nätter på Hotel Abba Madrid med frukost hotell samt matchbiljett från 4.225:- per person (flyg tillkommer).

För ytterligare information kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513075.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Premiär för Vings nya Sunprime Pearl Beach på Kos2.8.2018 08:29Pressmeddelande

I dagarna var det premiär för Vings nya hotell Sunprime Pearl Beach i Marmari på Kos. Sunprime är vuxenkonceptet med snygg skandinavisk design som blivit en stor succé och som växer med nya hotell och destinationer för varje år. Tillsammans med bohemchica Casa Cook Kos har Ving nu två egna designhotell på Kos med några minuters promenad från varandra, detta vid en av öns vackraste stränder i Marmari.

Ving genomför ännu en månad till förmån för Min Stora Dag1.8.2018 08:23Pressmeddelande

Under augusti gör Ving en kraftsamling till förmån för stiftelsen Min Stora Dag. Många barn och unga i Sverige lever med allvarliga sjukdomar och/eller diagnoser. Min Stora Dag vill ge dessa barn någonting utöver det vanliga att hämta kraft ifrån när vardagen känns tuff. Syftet med månaden är att berätta om samarbetet, bidra med gåvor och uppmana omvärlden att också stötta Min Stora Dag.