Nyhet! Ving utökar fotbollsprogrammet med Manchester City och Atletico Madrid

Ving fortsätter satsningen påfotbollsresor. Höstens stora nyheter stavas Manchester City och Atletico Madrid, dit Ving kan erbjuda resor till lagens hemmamatcher på Etihad Stadium och Estadio Vicente Calderón. Samtidigt öppnas försäljningen av fotbollsresorna till spanska La Liga med fotbollspaket till FC Barcelonas och Real Madrids matcher på Camp Nou och Santiago Bernabeu.

- Att uppleva en fotbollsmatch på plats är en häftig upplevelse. Det känns därför väldigt roligt att vi kan erbjuda alla fotbollsfantaster möjlighet att se ytterligare två lag på sina hemmaarenor, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Sedan tidigare har Ving fotbollsresor till både La Liga i Spanien och Premier League i England med lagen FC Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Liverpool, Chelsea, Tottenham och West Ham.

Vings fotbollsresor inkluderar alltid minst två hotellnätter samt matchbiljett. Flyg bokas separat.

Prisexempel Manchester City: match 23/12Manchester City – Bournemouth på Etihad Stadium. Två nätter på hotell Doubletree by Hilton Manchester. Boende i dubbelrum inklusive frukost. Paket från 2 149 kronor per person (flyg tillkommer).

Prisexempel Atletico Madridmatch 15/10 Atletico Madrid – FC Barcelona på Estadio Vicente Calderón. Två nätter på Hotel Abba Madrid med frukost hotell samt matchbiljett från 4.225:- per person (flyg tillkommer).

För ytterligare information kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513075.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.