Nyhet! Ving väljer Åkestam Holst som ny byrå

Ving och de övriga systerbolagen inom Thomas Cook Northern Europe, Spies i Danmark, Tjäreborg i Finland och Ving i Norge, väljer nu för första gången på flera år en nordisk byråpartner och inleder ett samarbete med Åkestam Holst NoA. Resultatet av det nya samarbetet visas i vinter i samband med Vings kampanj för sommaren 2020.

Fotograf Erik Josjö, Ving

- Det här är ett drömuppdrag för oss. Att få vara med och utveckla kommunikationen ytterligare för så ikoniska varumärken som Ving, Spies och Tjäreborg känns som en väldigt spännande utmaning, säger Jessica Morales, Client Director på Åkestam Holst.

Ving och systerbolagen i Norden, som är en del av resekoncernen Thomas Cook Group plc, har de senaste åren haft globala kampanjer, men återgår nu till den nordiska marknaden för ett mer skräddarsytt och anpassat reklammanér.

- Vi har länge imponerats av Åkestam Holst och deras förmåga att kombinera både affärsmässighet, digitalisering och en hög kreativ höjd. Vi är därför mycket spända på hur vi med Åkestam Holsts hjälp, ännu bättre ska kunna berätta vår historia kring våra unika målgruppsanpassade hotell och resmålsupplevelser, säger Jan Vendelbo, Nordic Head of Brand & Marketing Thomas Cook Northern Europe.

Med Åkestam Holst vill Ving fortsätta att utveckla den strategiska kommunikationen och förstärka marknadsledarskapet, allt i nära samarbete med den egna nordiska Inhouse byrån.

- Det är en stor fördel att Åkestam Holst är en del av NoA och har systerbyråer i Norden. Eftersom det här är ett nordiskt uppdrag är den lokala förankringen viktig, säger Claes Pellvik, Nordic Head of Brand & Campaign Thomas Cook Northern Europe.

Arbetsgruppen hos Åkestam Holst består av: Oskar Pernefeldt (AD), Linus Bronge (AD), Johan Landin (AD), Filip Laurent (Copy), Anna Svensson (Produktionsledare), Karl Wikström (Strateg), Stina Hansson (Researcher/strateg), Jessica Morales (Client Director).

Claes Pellvik, Nordic Head of Brand & Campaign, claes.pellvik@ving.se, +46 709 513 032
Jan Vendelbo, Nordic Head of Brand & Marketing, jan.vendelbo@spies.dk, +45 405 39 377

Fotograf Erik Josjö, Ving

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

7 av 10 höstlovsresor bokade hos Ving11.9.2019 09:56:51 CESTPressmeddelande

Sommarlovet har knappt avslutats innan många börjar blicka framåt mot nästa ledighet – höstlovet. Ving erbjuder över 60 olika charteravgångar från 13 flygplatser i anslutning till höstlovet och i år förväntas omkring 13 000 svenskar att resa iväg med Ving under vecka 44. Redan nu är drygt 70 procent av charterresorna bokade, vilket är i linje med fjolårets bokningsläge. Men platserna går åt snabbt.