Nyhet! Ving väljer Åkestam Holst som ny byrå

Ving och de övriga systerbolagen inom Thomas Cook Northern Europe, Spies i Danmark, Tjäreborg i Finland och Ving i Norge, väljer nu för första gången på flera år en nordisk byråpartner och inleder ett samarbete med Åkestam Holst NoA. Resultatet av det nya samarbetet visas i vinter i samband med Vings kampanj för sommaren 2020.

Fotograf Erik Josjö, Ving

- Det här är ett drömuppdrag för oss. Att få vara med och utveckla kommunikationen ytterligare för så ikoniska varumärken som Ving, Spies och Tjäreborg känns som en väldigt spännande utmaning, säger Jessica Morales, Client Director på Åkestam Holst.

Ving och systerbolagen i Norden, som är en del av resekoncernen Thomas Cook Group plc, har de senaste åren haft globala kampanjer, men återgår nu till den nordiska marknaden för ett mer skräddarsytt och anpassat reklammanér.

- Vi har länge imponerats av Åkestam Holst och deras förmåga att kombinera både affärsmässighet, digitalisering och en hög kreativ höjd. Vi är därför mycket spända på hur vi med Åkestam Holsts hjälp, ännu bättre ska kunna berätta vår historia kring våra unika målgruppsanpassade hotell och resmålsupplevelser, säger Jan Vendelbo, Nordic Head of Brand & Marketing Thomas Cook Northern Europe.

Med Åkestam Holst vill Ving fortsätta att utveckla den strategiska kommunikationen och förstärka marknadsledarskapet, allt i nära samarbete med den egna nordiska Inhouse byrån.

- Det är en stor fördel att Åkestam Holst är en del av NoA och har systerbyråer i Norden. Eftersom det här är ett nordiskt uppdrag är den lokala förankringen viktig, säger Claes Pellvik, Nordic Head of Brand & Campaign Thomas Cook Northern Europe.

Arbetsgruppen hos Åkestam Holst består av: Oskar Pernefeldt (AD), Linus Bronge (AD), Johan Landin (AD), Filip Laurent (Copy), Anna Svensson (Produktionsledare), Karl Wikström (Strateg), Stina Hansson (Researcher/strateg), Jessica Morales (Client Director).

Claes Pellvik, Nordic Head of Brand & Campaign, claes.pellvik@ving.se, +46 709 513 032
Jan Vendelbo, Nordic Head of Brand & Marketing, jan.vendelbo@spies.dk, +45 405 39 377

Fotograf Erik Josjö, Ving

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Affären klar: Stordalen och Altor nya ägare av Vinggruppen31.10.2019 07:53:30 CETPressmeddelande

Igår presenterades den nya ägartrion för Vinggruppen, Stordalen-kontrollerade Strawberry Group, Altor Fund V och TDR Capital, vid en presskonferens i Stockholm. Tidigt på torsdagsmorgonen kunde affären formellt avslutas, vilket innebär att den nya koncernen Nordic Leisure Travel Group, bildad av ägarna, från och med idag äger Ving, Spies, Tjäreborg och det nordiska flygbolaget som nu bytt namn till Sunclass Airlines.

Ving redovisar öppet all klimatkompensation10.10.2019 08:33:20 CESTPressmeddelande

Ving klimatkompenserar för alla 1,5 miljoner nordiska gästers flygresor (oavsett flygbolag) samt alla busstransfers och egna hotell. Företaget har därmed ett av de mest omfattande programmen i branschen. Ving redovisar öppet samtliga utsläpp samt vilka utsläppsminskningsprojekt man investerar i, där alla är verifierade av tredje part och certifieras av FN:s Clean Development Mechanism (CDM), Verified Carbon Standard eller Gold Standard.