Nyhet! Ving väljer Åkestam Holst som ny byrå

Ving och de övriga systerbolagen inom Thomas Cook Northern Europe, Spies i Danmark, Tjäreborg i Finland och Ving i Norge, väljer nu för första gången på flera år en nordisk byråpartner och inleder ett samarbete med Åkestam Holst NoA. Resultatet av det nya samarbetet visas i vinter i samband med Vings kampanj för sommaren 2020.

Fotograf Erik Josjö, Ving

- Det här är ett drömuppdrag för oss. Att få vara med och utveckla kommunikationen ytterligare för så ikoniska varumärken som Ving, Spies och Tjäreborg känns som en väldigt spännande utmaning, säger Jessica Morales, Client Director på Åkestam Holst.

Ving och systerbolagen i Norden, som är en del av resekoncernen Thomas Cook Group plc, har de senaste åren haft globala kampanjer, men återgår nu till den nordiska marknaden för ett mer skräddarsytt och anpassat reklammanér.

- Vi har länge imponerats av Åkestam Holst och deras förmåga att kombinera både affärsmässighet, digitalisering och en hög kreativ höjd. Vi är därför mycket spända på hur vi med Åkestam Holsts hjälp, ännu bättre ska kunna berätta vår historia kring våra unika målgruppsanpassade hotell och resmålsupplevelser, säger Jan Vendelbo, Nordic Head of Brand & Marketing Thomas Cook Northern Europe.

Med Åkestam Holst vill Ving fortsätta att utveckla den strategiska kommunikationen och förstärka marknadsledarskapet, allt i nära samarbete med den egna nordiska Inhouse byrån.

- Det är en stor fördel att Åkestam Holst är en del av NoA och har systerbyråer i Norden. Eftersom det här är ett nordiskt uppdrag är den lokala förankringen viktig, säger Claes Pellvik, Nordic Head of Brand & Campaign Thomas Cook Northern Europe.

Arbetsgruppen hos Åkestam Holst består av: Oskar Pernefeldt (AD), Linus Bronge (AD), Johan Landin (AD), Filip Laurent (Copy), Anna Svensson (Produktionsledare), Karl Wikström (Strateg), Stina Hansson (Researcher/strateg), Jessica Morales (Client Director).

Claes Pellvik, Nordic Head of Brand & Campaign, claes.pellvik@ving.se, +46 709 513 032
Jan Vendelbo, Nordic Head of Brand & Marketing, jan.vendelbo@spies.dk, +45 405 39 377

Fotograf Erik Josjö, Ving

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving lyfter igen – sommarprogrammet 2020 är här!26.6.2020 10:20:54 CESTPressmeddelande

Från den 25 juli kan soltörstande svenskar åter igen resa till Medelhavet med Ving. Sedan reseavrådan släpptes har företaget jobbat intensivt med att få flyg och hotell redo för ”take off”. Parallellt har ett arbete gjorts med utökade säkerhetsrutiner för tryggt resande under pandemin samt generösare villkor vid nybokningar. Semesterpaket med reguljärflyg är möjligt från och med den 1 juli.

Ving och Nordic Choice lanserar semester med Lollo & Bernie i Sverige i sommar20.5.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

I väntan på att barnfamiljer ska kunna resa utomlands till Vings populära familjehotell Sunwing Family Resorts så får de populära maskotarna Lollo & Bernie komma till Sverige istället. Nu lanserar Ving i samarbete med Nordic Choice en ny satsning där Lollo & Bernie kommer att finnas på tre utvalda hotell i Stockholm, Göteborg och Malmö i sommar. På plats erbjuds efterlängtade aktiviteter för de allra minsta med barnklubb och Teen Lounge för de lite äldre barnen.

Vings samtliga gäster hemma i kväll – 23 500 nordiska gäster hemtagna inom drygt en vecka25.3.2020 13:38:56 CETPressmeddelande

Ikväll den 25 mars cirka kl 21.00 landar Vings sista svenska charterresenärer, som befann sig utomlands i samband med UD:s reseavrådan, från Thailand på Arlanda Airport, Stockholm. I och med det avslutas den mest omfattande hemtagningsoperationen som Ving har hanterat där drygt 23 500 resenärer i Norden har tagits hem från 55 olika länder i alla världsdelar, undantaget Antarktis. Allt detta inom loppet av lite drygt en vecka.