Nyköpingföretagare vinner bragdpris från Svensk Franchise

Tjänsteföretaget Veteranpoolen har tilldelats pris för årets bragd av intresseorganisationen Svensk Franchise. - Vi är stolta och hedrade över priset. Vi är ett starkt lag, och nu behöver vi utföra fler bragder för att klara oss genom den pågående krisen, säger Karin Lindvall & Kristin Bladh Ström, franchisetagare i Nyköping.

Nu satsar Veteranpoolen på säkra uppdrag som kan utföras utomhus utan nära sociala kontakter.

- Vi har framförallt växt inom företagsbemanning. Företagare i Nyköping och Oxelösund har fått upp ögonen för att vi snabbt kan få in trygg och erfaren personal vid behov. Vi kan leverera allt från ekonomitjänster till truckförare eller fastighetsskötare, säger Karin Lindvall

- Hälsa och säkerhet går alltid först, inget snack om saken. Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer noggrant och våra kunder har stor förståelse för att vi nu behöver avvakta med vissa typer av uppdrag, säger Kristin Bladh Ström.

Nu sätter Karin & Kristinsina förhoppningar till en bra vår, där många bokar hjälp med säkra ROT- och RUT-arbeten som kan utföras ute i friska luften, utan nära sociala kontakter.

- Vi har fortfarande många medarbetare som är friska, utanför riskgrupp och som nu väntar på att få klippa gräs och häckar, bygga altaner eller måla fasader. Det är dags att utföra en bragd till – och ta oss igenom den här krisen tillsammans.

Kontakt: Karin Lindvall & Kristin Bladh Ström, kontorsansvariga Veteranpoolen Nyköping.
Telefon: 070 226 53 71 eller 073 461 53 98
E-mail. nykoping@veteranpoolen.se

Karin Lindvall
Kristin Bladh Ström

Faktaruta 1, årets franchisebragd:

Årets franchisebragd delas ut av intresseorganisationen Svensk Franchise, och ”tilldelas en person, företag eller organisation som bidragit till att utveckla franchise i Sverige eller utomlands. Juryn värderar insatser för franchising som har givit eko i samhället och som inneburit en beundransvärd expansion eller förändring under året.”

Faktaruta 2, om Veteranpoolen:

Veteranpoolen är Sveriges största bemannings- och tjänsteföretag med pensionärer som utförare. Tack vare en framgångsrik affärsmodell och stark organisation har vi en tillväxt på över 40 % och omsätter idag 311 MKR. Veteranpoolen matchar veteraners kompetens och önskemål om uppdrag med marknadens behov. Vår verksamhet bygger på att många pensionärer vill fortsätta bidra till samhällets utveckling, få socialt utbyte, känna sig delaktiga och behövda. Veteranpoolen bedriver verksamhet från 49 lokalkontor i Sverige och har sitt supportkontor i Göteborg.