Schibsted

Nypremiär för SvD:s glossy helgmagasin – SvD Perfect Guide utökas med Hem & Design

Dela

SvD Perfect Guide – ett av Sveriges största livsstilsmagasin – får i höst extra sidor om hem, design och bostäder. Från och med lördag flyttar Hem & Design, tidigare bostadsbilagan SvD Magasinet, in i det glossy magasinet som kraftigt utökas med en ny stark bostadskontext. Satsningen syftar till att ytterligare lyfta Svenska Dagbladets helgerbjudande till prenumeranter.

Från och med lördag flyttar Hem & Design, tidigare bostadsbilagan SvD Magasinet, in i magasinet SvD Perfect Guide, som kraftigt utökas med en ny stark bostadskontext.
Från och med lördag flyttar Hem & Design, tidigare bostadsbilagan SvD Magasinet, in i magasinet SvD Perfect Guide, som kraftigt utökas med en ny stark bostadskontext.

Intresset för bostaden, hem och design har ökat stadigt de senaste åren, inte minst under pandemin. Nu passar Svenska Dagbladet på att stärka och utveckla både journalistiken i ämnet och kontexten för bostadsannonser genom att flytta in den tidigare bostadsbilagan SvD Magasinet i den mer glossy printprodukten SvD Perfect Guide. Den nya delen i magasinet vinjetteras Hem & Design och har premiär på lördagen den 21 augusti.

– Det här materialet uppskattas av våra läsare. Många har ett stort intresse för sitt hem. De vill bli inspirerade och hålla sig uppdaterade om nya trender och vi tror att det här materialet kommer mer till sin rätt i magasinet SvD Perfect Guide än som en extra rygg i den vanliga papperstidningen, säger SvD:s chefredaktör och vd Anna Careborg.

Hugo Rehnberg är redaktör för SvD Perfect Guide:

– För mig är förändringen extra rolig, eftersom Hem & Design-innehållet stärker SvD Perfect Guide ytterligare. Det blir runt 80 sidors guldkant som landar på hallmattan hos våra läsare på lördagsmorgonen. 

Ett återkommande inslag i SvD Magasinet har varit ”Hemma hos”-reportage med kända och mindre kända ansikten. Det formatet kommer att vara en given del i nya SvD Perfect Guide.

– SvD Magasinet har under många år varit en uppskattad produkt av såväl läsare som annonsörer och har skapat många möjligheter att hitta nya köpare och säljare till bostadsobjekt utöver det vanliga. Detta ser vi fram emot att fortsätta med i en ännu starkare premiumkontext, säger Emelie Storsten Filling, Head of Sales på Schibsted Marketing Services.
SvD Perfect Guide erbjuder redan idag läsare och annonsörer en stark mediekanal inom bostad och inredning, men också mode och skönhet, resor, mat och dryck, design och finans. Det genomarbetade magasinet ger också möjlighet till kreativa annonslösningar.

– Ända sedan starten under tidigt 1990-tal har vi satsat mycket på marknadsföring och vi förstod från början att Svenska Dagbladets målgrupp bäst matchade vår affärsidé, säger Lars Andersson, vd på Skeppsholmen Sothebys International Realty.

– Nu tackar vi för åren med SvD Magasinet och ser fram emot att fortsatt kunna erbjuda våra uppdragsgivare marknadens starkaste marknadsföring, där printannonsering i SvD är en viktig pusselbit, nu i det spännande nya formatet Hem & Design i SvD Perfect Guide.

 
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Hugo Rehnberg, redaktör, SvD Perfect Guide. E-post:hugo.rehnberg@svd.se
Emelie Storsten Filling, Head of Sales Real Estate & Interior, Schibsted. E-post: emelie.storsten@schibsted.com

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Från och med lördag flyttar Hem & Design, tidigare bostadsbilagan SvD Magasinet, in i magasinet SvD Perfect Guide, som kraftigt utökas med en ny stark bostadskontext.
Från och med lördag flyttar Hem & Design, tidigare bostadsbilagan SvD Magasinet, in i magasinet SvD Perfect Guide, som kraftigt utökas med en ny stark bostadskontext.
Ladda ned bild
SvD Perfect Guide erbjuder redan idag läsare och annonsörer en stark mediekanal inom bostad och inredning, men också mode och skönhet, resor, mat och dryck, design och finans.
SvD Perfect Guide erbjuder redan idag läsare och annonsörer en stark mediekanal inom bostad och inredning, men också mode och skönhet, resor, mat och dryck, design och finans.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Schibsted Marketing Services: “Vi ska bli bäst på B2B-kommunikation”20.9.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Den nya marknadsavdelningen på Schibsteds annonsbolag har en tydlig målsättning, man ska bli bäst i branschen på B2B-kommunikation. Redan i början av året tillsatte man de första medarbetarna och nu lagom till uppöppnande av kontoret är alla på plats. "Det här teamet är efterlängtat och de kommer säkerställa att vår innovativa produktportfölj får bra utrymme i alla våra kanaler", säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services.

Syd växer - Schibsted investerar i ekologiska mensskydd till förmån för utsatta kvinnor3.9.2021 10:08:07 CEST | Pressmeddelande

Företaget SYD som lanserades på internationella kvinnodagen den 8 mars 2021 erbjuder ekologiska mensskydd på prenumeration. Nu investerar Schibsted i bolaget, bland annat som ett led i att verka för ökad jämställdhet och hållbarhet i samhället. I rundan tar SYD in cirka 10 miljoner totalt, där Schibsted står för merparten. Investeringen ska användas till SYDs produktutveckling och marknadsföring.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum