Nyrenoveringar, premiär för Aufguss och nya Pelle Svanslös-produkter

Två nya rutschbanor

Nyrenoverat äventyrsbad

Den nyrenoverade äventyrsdelen i badet slog upp dörrarna 1 september. Nya upplevelser i vattenrutschbanorna, en behagligare miljö i luft och vatten genom ny avfuktningsanläggning och nya cirkulationspumpar samt moderna, flexibla omklädningsrum var några av de delar som mötte besökarna när badet öppnade igen efter drygt 4 månaders renovering.

- ”Många av de åtgärder vi gjort syns inte för besökarna men bidrar till en bättre badupplevelse. Renoveringen har genomförts med fokus på att skapa en anläggning med förutsättningar för framtiden”, berättar Linn Löfman, försäljnings- och marknadschef, Fyrishov AB.
- ”30 september hade vi SM-kval i vattenrutschbana, för första gången på Fyrishov. Elit- och juniorklasser gjorde upp i den nya gula banan. Det blev succé med 200 tävlande, vilket också var maxantalet. Hela anmälningsavgiften gick till Water Aid, som jobbar för människors tillgång till rent vatten”, säger Linn Löfman.

Nyrenoverad Hall B
är en av Fyrishovs 6 fullstora hallar. Hallen har läktare med en kapacitet om 400 personer, sportgolv förberett för de flesta inomhusidrotter och en takhöjd på ca 10 meter.
- ”Vi har bilat ut och bytt golv, klätt in väggarna i träpanel, satt in ljudabsorbenter, målat samt kompletterat hallen med ny teknik. Hallen kommer också förses med nya dörrpartier i glas, för att ge mer ljus in i lokalen och skapa en tryggare miljö”, berättar Patric Brobeck, avdelningschef Idrott och Event, Fyrishov AB. ”Hallen är nu ljus och modern med fantastisk akustik”, fortsätter Patric Brobeck.