Nystart - Inspirationskampanj German.Local.Culture
Kampanjen German.Local.Culture. förmedlar just denna fredliga samexistens av generationer, traditioner och olika kulturella influenser. I och med kampanjens start visar vi autentiska, lokala upplevelser i urbana destinationer med integration av landsbygd och hållbara erbjudanden. Med många anledningar för att resa syftar kampanjen också till att marknadsföra Tyskland som en destination för längre semestrar, såväl för resenärer som är intresserade av kultur som för familjer och de som vill vara aktiva på semestern.
German.Local.Culture kommer att gå digitalt som en tvärmedial kampanj, som kommer att marknadsföras flitigt med hjälp av bland annat programmatisk annonsering, sociala mediekanaler och influencer-åtgärder.
En helt ny mikrosajt fungerar som ett nav för inspiration och information. Här får läsaren resetips och ämnesförslag från en AI-stödd chatbot. En film presenterar Tysklands mångfald som ett kulturellt och naturnära resmål.
Mikrosajten är indelad i fyra områden; ”flair”, hantverk, smak och natur. Dessa fyra tematiska områden speglar den speciella arkitekturen och den autentiska atmosfären, den tyska traditionen med dess tillverkning och hantverk, det traditionella, regionala tyska köket samt naturens skönhet. Tillsammans ger de läsaren en god orientering i landet. Utvalda personer åskådliggör, med sina mycket personliga berättelser, traditioner som är djupt rotade i vardagen för folket i Tyskland. Utbudet för besökarna, i alla de fyra tematiska områdena, präglas till övervägande del av medelstora, lokala företag.
Bakgrund
Den internationella marknadsföringen av Tyskland som resmål bygger på de två grundpelarna "Städer & Kultur" samt "Natur & Avkoppling". Hållbarhet och tillgänglighet är alltid inkluderade som övergripande aspekter. Enligt analyser av IPK International på uppdrag av Tyska Turistbyrån ligger storstadsresor (59 procent), rundresor (34 procent) och naturinriktade semestrar (30 procent) i toppen av planerade semestertyper hos de som är intresserade av semester i Tyskland.
Nyckelord
Kontakter
Iris Müller
Tel:08-6651884iris.mueller@germany.travelDokument
Länkar
Om
Om Tyska Turistbyrån:
Deutsche Zentrale für Tourismus e.V. (DZT) är Tysklands nationella turistråd med huvudkontor i Frankfurt am Main. I Sverige representeras DZT av Tyska Turistbyrån AB, ett dotterbolag till Tysk-Svenska Handelskammaren. DZT utvecklar och tillhandahåller strategier och produkter för att stärka den positiva bilden av tyska resmål och främja turismen till Tyskland. DZT finns representerat i 27 länder över hela världen.
Mer information finns på www.germany.travel/presse
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
En hyllning till romantiken, naturen och konsten24.4.2024 10:52:50 CEST | Pressmeddelande
Kala träd i isiga vinterlandskap, ruiner täckta av murgröna, himmel över det stormfyllda Östersjön och människor som begrundade naturen. Det var några av Caspar David Friedrichs favoritämnen. I sina teckningar och målningar fångade konstnären inte bara landskap, utan också de stämningar och känslor som låg bakom dem.
Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande
Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.
Save the date – DZT arrangerar Dagen för barriärfri turism för tolfte året i rad den 6 mars 2024 under turistmässan ITB Berlin.23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Under den 12:e Dagen för barriärfri turism (Tag des barrierefreien Tourismus) presenterar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) nationella och internationella experter som avhandlar strategier och best practices på temat inkluderande resor.
Europamästerskapet 2024 i Tyskland ger positiva effekter för tysk incomingturism23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Från den 14 juni kommer allt i Tyskland att handla om EM 2024. Till arenorna där de 51 matcherna utspelas välkomnar man 2,7 miljoner besökare och i fanzonerna räknar man med runt sju miljoner deltagare. EM kan generera en fyraprocentig ökning av övernattningsvolymen för tysk incomingturism.
Positivt resultat för reslandet Tyskland 2023 – DZT-prognos ser ytterligare tillväxtchanser för tysk incomingturism under 202423.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Europa är fortsatt den viktigaste källmarknaden – stark återhämtning från Asien och Nordamerika – kulturella höjdpunkter och UEFA EURO 2024 samt brett utbud av natursemestrar som ökar internationell efterfrågan
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum