Nytänkande vin från Argentina: Imago!

Den första september lanseras Imago på Systembolaget – Ett nytt rött vin från Argentina. Imago sägs vara inspirerad av den erkände argentinska författaren Jorge Luis Borges, vars litteratur kännetecknas av vardagliga situationer där fantasifulla och övernaturliga fenomen äger rum. Kanske är det just dessa fenomen, svåra att förklara genom konventionella principer, som inspirerat till Imagos mycket originella blandning och iögonfallande etikett.

Imago 2015

Imago, årgång 2015, har en intensiv frisk och fruktig doft med inslag av plommon och björnbär. Smaken är fyllig med en härlig koncentration av frukt, björnbär, plommon samt choklad och har en viss fatkaraktär.

Vinet har en ovanlig och fantasifull blandning utav Malbec, Petit Verdot samt Cabernet Sauvignon druvor och är producerad av Argentinas ledande vingrupp Grupo Penaflor.

Vi är mycket glada och stolta över att äntligen få lansera Imago på den svenska marknaden. Imago är, som de flesta argentinska viner, mycket prisvärt som med största sannolikhet kommer falla de allra flesta i smaken. Min förhoppning är att Imago kommer väcka intresse genom sin originella etikett och på så sätt få fler att uppleva och njuta av Argentinas fantastiska viner.” - Li Berger, Produktchef på Spring Wine & Spirits

Imago passar utmärkt till rätter av nöt, fläsk och kyckling samt är ett ypperligt sällskap till lagrade ostar.

Produktfakta:

Produktnamn: Imago | Årgång 2015 | Ursprung: Argentina | Producent: Grupo Penaflor | Druvor: Malbec 60%, Petit Verdot 35%, Cabernet Sauvignon 5%, | Alkoholhalt: 13,5% vol | Art.nr: 3211 | Pris: 79 kr |Distribution: Systembolaget, FS.

För mer information, vänligen kontakta;

Li Berger, produktchef på Spring Wine & Spirits,

tel 076-501 0286 li.berger@springwine.se

Imago 2015
Vingård Imago Höst
Vingård Imago
Högupplöst produktbild Imago

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.