Nytt datum för MAXI Linköping Triathlon 2021 - SM Sprint och Stafett

Givet smittspridningen och förbudet att arrangera tävlingar kommer MAXI Linköping Triathlon -SM sprint och stafett att flyttas fram till söndag 8 augusti 2021. På så sätt ökar vi möjligheten att kunna genomföra arrangemanget.

Sannolikheten att vi får tävla igen är självklart större i slutet av sommaren, än i början (planerat arrangemang var tidigare 6/6). Därför väljer vi att flytta MAXI Linköping Triathlon - SM sprint och stafett. I planeringsarbetet som är i full gång utgår vi självklart från att tävlingen går att genomföra, samtidigt som vi naturligtvis följer utvecklingen.

Vårt mål är att anmälan kommer öppna inom kort. Om arrangemanget med tävlingsdatum 8 augusti, trots allt inte går att genomföra, kommer alla deltagare att kunna flytta sin start till 2022.

Svenska Triathlonförbundet är mycket delaktig i arbetet kring motionsarrangemang. Dels i en arbetsgrupp med representanter från RF, två specialidrottsförbund (SF) och två större motionslopp, dels tillsammans med företrädare för Sveriges största motionslopp.

Läs mer om vårt arbete kring motionsarrangemang här >>>

Svensk Triathlon - världens bästa!