Nytt designlyft för Plantation Grande Reserve

Förra året skedde en av de största nyheterna på flera år för Plantation när man valde att göra om XO 20th Anniversary och byta ut den mer cognacliknande flaskan mot en rundare variant. Succén lät inte vänta på sig och nu är det dags för Plantation Grande Reserve att putsas till på utsidan.

Omdaningen av Plantation Grande Reserve innebär att man valt att införa en ny etikett där Plantation beskriver ursrpunget och de historiska aspekterna bakom denna ädla dryck. Rommen i flaskan har fortfarande samma premiuminnehåll som tidigare med en smakfull balans mellan arrak, vanilj och choklad. Den nya etiketten kommer att pryda flaskorna från och med slutet av november.

Plantation Grande Reserve lanserades 2005 och är idag en av Systembolagets mest sålda rommsorter. Mycket tack vare Planations signum att dubbellagra sina rommsorter, först på bourbonfat och sedan på cognacsfat. Man väljer ut den bästa rommen från Barbados där den lagras i cirka 4 år på bourbonfat och sedan slutlagrad på cognacsfat i Frankrike. Detta ger rommen dess elegans och välbalanserade smak. Melassen från sockerrören har fått jäsa i 3 veckor innan destillering som sker på en kombination av kolonnpanna och pot stills.

Detta är en fyllig rom med viss sötma som har en frisk och valbalanserad smak med inslag av arrak, vanilj och choklad. Perfekt som avec framför brasan efter middagen.

Plantation Grande Reserve Barbados
Ursprung: Barbados, slutlagrad i Frankrike | Producent: Plantation Rum | Alk vol: 40% | Lagrad på bourbonfat och cognacsfat | Art.nr: 10310 | Pris: 279 kr | Ny etikett: slutet av november 2015

För mer information, vänligen kontakta;
Christof von Heincz, Business Director på Spring Wine & Spirits
tel 0765 – 16 88 25 christof.vonheincz@springwine.se

www.springwine.se

Plantation Grande Reserve Barbados - ny design 2015
Plantation Grande Reserve Barbados - baksida
Plantation Grande Reserve Barbados - baksida Ursprung: Barbados, slutlagrad i Frankrike | Producent: Plantation Rum | Alk vol: 40% | Lagrad på bourbonfat och cognacsfat | Art.nr: 10310 | Pris: 279 kr | Ny etikett: slutet av november 2015

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.