Nytt designlyft för Plantation Grande Reserve

20.11.2015 08:00 | Spring Wine & Spirits AB

Förra året skedde en av de största nyheterna på flera år för Plantation när man valde att göra om XO 20th Anniversary och byta ut den mer cognacliknande flaskan mot en rundare variant. Succén lät inte vänta på sig och nu är det dags för Plantation Grande Reserve att putsas till på utsidan.

Omdaningen av Plantation Grande Reserve innebär att man valt att införa en ny etikett där Plantation beskriver ursrpunget och de historiska aspekterna bakom denna ädla dryck. Rommen i flaskan har fortfarande samma premiuminnehåll som tidigare med en smakfull balans mellan arrak, vanilj och choklad. Den nya etiketten kommer att pryda flaskorna från och med slutet av november.

Plantation Grande Reserve lanserades 2005 och är idag en av Systembolagets mest sålda rommsorter. Mycket tack vare Planations signum att dubbellagra sina rommsorter, först på bourbonfat och sedan på cognacsfat. Man väljer ut den bästa rommen från Barbados där den lagras i cirka 4 år på bourbonfat och sedan slutlagrad på cognacsfat i Frankrike. Detta ger rommen dess elegans och välbalanserade smak. Melassen från sockerrören har fått jäsa i 3 veckor innan destillering som sker på en kombination av kolonnpanna och pot stills.

Detta är en fyllig rom med viss sötma som har en frisk och valbalanserad smak med inslag av arrak, vanilj och choklad. Perfekt som avec framför brasan efter middagen.

Plantation Grande Reserve Barbados
Ursprung: Barbados, slutlagrad i Frankrike | Producent: Plantation Rum | Alk vol: 40% | Lagrad på bourbonfat och cognacsfat | Art.nr: 10310 | Pris: 279 kr | Ny etikett: slutet av november 2015

För mer information, vänligen kontakta;
Christof von Heincz, Business Director på Spring Wine & Spirits
tel 0765 – 16 88 25 christof.vonheincz@springwine.se

www.springwine.se

Plantation Grande Reserve Barbados - ny design 2015
Plantation Grande Reserve Barbados - baksida
Plantation Grande Reserve Barbados - baksida Ursprung: Barbados, slutlagrad i Frankrike | Producent: Plantation Rum | Alk vol: 40% | Lagrad på bourbonfat och cognacsfat | Art.nr: 10310 | Pris: 279 kr | Ny etikett: slutet av november 2015

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Chablis-producenten Domaine Laroche öppnar egen kräftpaviljong på Djurgårdsbrunns värdshus6.8.2017 21:06Pressmeddelande

Sensommar 2017. Du och dina vänner vill ha en kräftskiva men har varken tid, ork eller lokal. Dessutom har ni ett stort vinintresse och anser att kräftans sälta bäst matchar med friska och fräscha viner med uttalad syrlighet, gärna från Chablis. Titta då hit! Nu lanserar vinhuset Domaine Laroche sin egen kräftpaviljong på Djurgårdsbrunns Värdshus i Stockholm.

Trapiche Smoak Wood – sommarens smaksättare på grillen20.6.2017 13:25Pressmeddelande

Det grillas flitigt i de svenska hemmen under sommarhalvåret och många vill briljera med sina grillfärdigheter. En grillmetod som allt fler har upptäckt är att grilla med rökflis. Det fungerar både som smaksättare samtidigt som råvarorna både blir mörare och saftigare. Inför sommaren har det argentinska vinhuset Trapiche inlett ett samarbete med Lilla Rökeriet där de tagit fram ett rökflis - Trapiche Smoak Wood. Trapiche Smoak Wood lanseras 20 juni.

Den ljusrosa versionen av den ikoniska cavan Anna de Codorníu släpps nu i limiterad upplaga29.5.2017 09:58Pressmeddelande

Det spanska vinhuset Codorníu, även aktuell med ett samarbete med den svenska konstnärinnan Clara Hallencreutz, släpper inför sommaren 2017 ytterligare ett vin i limiterad design. Denna gång är det den ljusrosa cavan Anna de Codorníu Rosé Brut som får en ny lyxig kostym. Ett lyxigt bubblande inslag i sommarens rosémingel Snart är sommaren här vilket för många även innebär att det är rosévinspremiär. Anna de Codorníu Rosé Brut passar utmärkt att serveras både som en festlig aperitif och till somriga bufféer med till exempel löjromstoast och skagensnittar. Anna de Codorníu Rosé Brut har en mycket elegant och torr smak med en god balans mellan de fruktiga tonerna av röda bär – och de fräscha fruktsyrorna, samt bröd och mandel. Blenden består till 70 procent utav den prestigefyllda druvan Pinot Noir och resterande 30 procent av Chardonnay. Doften har tilltalande aromer av röda bär, som jordgubbar, körsbär och hallon, samt nötter, gröna äpplen och grapefrukt. Codorníus vinmakare rekommender