Nytt förvärv för Bonnier News Local

Bonnier News Local förvärvar Roslagen Runt och stärker på detta sätt sin närvaro i Norrtälje-regionen.

Roslagen Runt är en gratistidning som distribueras 10 gånger per år i Roslagen samt runt upplandskusten. Tidningen grundades 1993 av den lokala entreprenören Christer Andersson som har sin yrkesmässiga bakgrund på Norrtelje Tidning. Sen starten har Roslagen Runt ägts och drivits av Christer och hans familj men nu är det alltså dags för en ny ägare att ta vid, och Christer har valt att sälja tidningen till sin gamla arbetsgivare Norrtelje Tidning. Bonnier News Locals ambition med förvärvet är att detta ska gynna Norrtelje Tidning genom att skapa synergieffekter och ge ökad räckvidd.

För mer information kontakta:
Mikael Nestius, affärsområdeschef Bonnier News Local, 0702-666377

Bonnier News lanserar podden Krimstad – kända kriminalfall från hela Sverige9.4.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande

I dag är det premiär för Bonnier News nya podcast Krimstad, som utifrån ett lokalt perspektiv berättar om några av de senaste årens mest uppmärksammade kriminalfall. Krimstad skapas av lokaltidningsreportrarna som var med och bevakade fallen. – I Krimstad kan vi förena kraften i den lokala närheten med möjligheten att sprida dessa historier till fler, säger Viktor Ahldén, producent i centrala poddteamet på Bonnier News.