Nytt Gummiverkstadsavtal tecknat

Nu är det klart med ett nytt kollektivavtal mellan Motorbranschens Arbetsgivareförbund, som ingår i Transportföretagen, och Svenska Transportarbetarförbundet. Gummiverkstadsavtalet landade på ”märket” på 7,4 procent och omfattar cirka 1 600 anställda.

Hanna Alsén, förhandlingschef för Motorbranschens Arbetsgivareförbund.

- Vi har träffat ett nytt Gummiverkstadsavtal som landade på märket och med en avtalslängd på två år. Det innebär att våra medlemsföretag får arbetsfred och stabila förutsättningar i en tid med ekonomisk osäkerhet, säger Hanna Alsén, förhandlingschef för Motorbranschens Arbetsgivareförbund.

Avtalen gäller från och med den 1 april 2023 till och med den 31 mars 2025. Nu är mer än hälften av Transportföretagens kollektivavtal inom de olika förbunden tecknade.

Följ Transportföretagens arbete med kollektivavtal på vår hemsida: www.transportforetagen.se