Nytt kollektivavtal klart för Sjöfartens Arbetsgivareförbund

Sjöfartens Arbetsgivareförbund, som ingår i Transportföretagen, har idag tecknat nya kollektivavtal med Sjöbefälsföreningen för ombordanställda befäl. Avtalet löper i 2 år och följer märket, dvs 7,4 % för hela perioden.
Annika Nordin, förhandlingschef Sjöfartens Arbetsgivareförbund.

- Vi har nu nått en balanserad överenskommelse med Sjöbefälsföreningen. Trots det osäkra ekonomiska läget har vi träffat ett balanserat avtal. Det visar att vi kan ta ansvar för den svenska lönemodellen och att vi därmed skapar stabila förutsättningar för våra medlemmar de kommande två åren, säger Annika Nordin, förhandlingschef Sjöfartens Arbetsgivareförbund tillika Avdelningschef Arbetsgivarservice och juridik på Transportföretagen.

Annika Nordin, förhandlingschef Sjöfartens Arbetsgivareförbund.

Transportföretagen är transportnäringens bransch- och arbetsgivarorganisation och samlar 9 200 medlemsföretag med cirka 200 000 anställda.