ÖmangruppenÖmangruppen

Nytt kontor vid Spillepengen i Malmö

Nu flyttar systerbolagen Ömangruppen och Axcell Fastighetspartner in i nya, gemensamma lokaler på Hakegatan vid Spillepengen i Malmö. Flytten till det nya området innebär också starten på ett nytt samarbete med fastighetsägaren Areco Properties.

Hakegatan 1 i Malmö.

De nya lokalerna på Hakegatan blir ett regionkontor för Ömangruppen och Axcell Fastighetspartner och en samlingspunkt för administrativ personal och tekniker.

– Vi har fått en riktigt bra arbetsmiljö med ergonomiska arbetsplatser och fräscha lokaler, en arbetsplats som vi är stolta över och gärna visar upp. Läget är strategiskt väldigt bra med närhet till alla områden i Malmö och till både inre och yttre ringvägen, säger Patrik Syde, chef på Ömangruppen i Skåne.

Nya grannar och nya samarbeten

Areco Properties har själva sitt huvudkontor på området, tillsammans med flera av Areco-koncernens industribolag.

– Ambitionen är att det ska vara ett trevligt område med både industriverksamhet och kontor. Vi gillar att ha kontakt med våra hyresgäster och nyttja varandras kunskap. Det finns stora fördelar med att många bolag som vi samarbetar finns inom samma område, säger Victoria Areskog, fastighetschef på Areco Properties.

Areco Properties äger totalt åtta fastigheter vid Spillepengen och Ömangruppen ansvarar för drift och service av ventilation och kylsystem.

– Samarbetet har kommit igång bra redan. Ömangruppen har gått igenom alla våra fastigheter och tillsammans ska vi göra en långsiktig plan för att förbättra inomhusklimatet. Vi har också fått hjälp med en energianalys för att få en överblick över hur energianvändningen fördelas över verksamheten, säger Victoria Areskog.

Hakegatan 1 i Malmö.
Svante Crona, arbetsledare på Axcell Fastighetspartner och Patrik Syde, chef på Ömangruppen i Malmö.

Axcell Fastighetspartner är Ömangruppens systerbolag i koncernen PropTech Sweden AB. Företaget är en heltäckande leverantör av tjänster inom fastighetsförvaltning som levererar tjänster till kommersiella, offentliga och privata fastighetsägare samt bostadsrättsföreningar.

Axcell Fastighetspartner och Ömangruppen flyttar till nya lokaler i Borås4.6.2020 09:38:21 CESTPressmeddelande

Ömangruppen och Axcell Fastighetspartner är två systerbolag inom koncernen PropTech Sweden som båda erbjuder tjänster för fastigheter. Ömangruppen erbjuder helhetslösningar för inomhusklimat och energibesparing, medan Axcell tar hand om alla delar inom ekonomisk och teknisk förvaltning. Nu flyttar de in i nya, gemensamma lokaler på Källbäcksrydsgatan 8B, utmed riksväg 40 i Borås.