SLA - Skogs- och Lantarbetsgivareförbundet

Nytt skogsavtal träffat mellan SLA och GS-facket - 6,5 procent på tre år

SLA och GS-facket har idag träffat avtal inom skogen. Avtalet är treårigt och har ett samlat avtalsvärde om 6,5 procent och inkluderar en överenskommelse om delpension på 0,5 procent.

Såhär kommenterar SLA:s vd Lena-Liisa Tengblad det nya förhandlingsresultatet.

- Skogsavtalet ingår i industriavtalet och vi är glada att vi nu har ett avtal på plats. Vi hade gärna sett en lägre kostnadsnivå eftersom löneökningstakten måste växlas ner så att vi kan hävda oss mot våra konkurrentländer. Det är positivt med ett treårigt avtal eftersom det ger stabilitet och förutsägbarhet för våra medlemsföretag.

- Nu är det normerande märket satt vilket är viktigt för SLA då vi har ett flertal ytterligare avtal som ska förhandlas om under våren.

De nya avtalen träder i kraft den 1 april 2017 och löper ut den 31 mars 2020.

SLA - Skogs- och Lantarbetsgivareförbundet

SLA är arbetsgivar- och branschorganisationen som företräder 4 000 medlemsföretag med närmare 30 000 anställda inom inom lantbruk, skogsbruk, djursjukvård, trädgårdsanläggning och golf.

Följ SLA - Skogs- och Lantarbetsgivareförbundet

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från SLA - Skogs- och Lantarbetsgivareförbundet

Väsby Djursjukhus är Årets djurklinik 201810.4.2018 21:16Pressmeddelande

- Så roligt och smickrande! Det är inte ofta jag blir stum men när jag fick veta att vi vunnit blev jag minsann det! Vi jobbar hårt för att hela tiden bli ännu bättre och denna utmärkelse gör att vi tillsammans blir motiverade att fortsätta i samma anda. Jag med personalen vill tacka alla våra djurägare som stöttar oss och som lagt sina röster på just vårt djursjukhus. Tillsammans tar vi hand om våra djur på bästa sätt, säger Marie Jury, VD, leg.vet, Väsby Djursjukhus. Det är branschorganisationen SLA-Svensk Djursjukvård som står bakom utmärkelsen. Syftet är att att sätta fokus på kvalitetsarbetet inom djursjukvården i Sverige. Medlemsföretagen i Svensk Djursjukvård jobbar efter ett kvalitetssigill som vilar på ett antal kvalitetsregler, varav fyra väger särskilt tungt vid bedömningen av Årets djurklinik; Bemötande, tillgänglighet, prisinformation och delaktighet. - Årets Djurklinik är ett sätt att rikta ljuset mot det fina kvalitetsarbete som sker hos våra medlemmar, främst med utgång

Växjö Nya Djurklinik är finalist i Årets Djurklinik20.3.2018 14:52Pressmeddelande