Nytt släpp av Sveriges mest sålda ”pinnvin” Cantina Zaccagnini på dubbel magnumflaska

Cantina Zaggagnini Dal Tralcetto DOC, alias”pinnvinet”, behåller sin ställning som en av svenskarnas favorit från Italien. Tidigare i år släpptes det vita ”pinnvinet” gjord på druvan Pecorino. Den 2 november återfinns 300 flaskor av det röda vinet på dubbel magnumflaska, 300 centiliter, i beställningssortimentet.

Cantina Zaggagnini Dal Tralcetto Montepulciano 300cl flaska Ursprung: Italien, Abruzzo| Producent: Cantina Zaggagnini | Druvor: Montepulcino | Vol: 300cl | Alk: 12,5% | Art.nr: 78774 | Pris: 362kr | Antal flaskor: 300 stycken | Lansering: 2 november 2015

Den 2 november lanseras för andra året i rad en dubbel magnumflaska, 300 centiliter, av Cantina Zaccagnini Dal Tralcetto Montepulciano i Systembolagets beställningssortiment. Antalet är begränsat till 300 flaskor och det är andra gången som detta format av Pinnvinet släpps i Sverige. Förra julen släpptes 100 flaskor i detta format som tog slut innan julafton.

- Vi är glada att återigen kunna erbjuda detta trevliga alternativ till de stundande högtidernas festmiddagar, säger Carl Brix, Produktchef på Spring Wine & Spirits.

Doften är tät och fruktig av mogna mörka körsbär, viol och en mild rökighet. Smaken är medelfyllig, generös, typisk montepulcianosmak av mörka körsbär, svartpeppar och viol. Syran är saftig, tanninerna fruktiga med bra balans och struktur samt insmickrande fruktigt slut. ”Pinnvinet” passar utmärkt till smakrika antipastirätter, mustiga pastarätter och tufft smaksatt pizza samt till smakrikare rätter av nöt, lamm eller lättare vilt.

Druvorna kommer från egna vingårdar i Catignano Contrada Varano och vinet får, beroende på årgång, fyra till sex månaders fatlagring innan buteljering.

Cantina Zaggagnini Dal Tralcetto Montepulciano 300cl flaska
Lansering: 2 november 2015

För mer information, vänligen kontakta;
Carl Brix, produktchef på Spring Wine & Spirits, tel 070-3254695, carl.brix@springwine.se

www.springwine.se

Cantina Zaccagnini dal tralcetto Pecorino - Flaska
Cantina Zaccagni ni dal Tralcetto Pecorino Box & Flaska

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.