World Animal Protection Sverige

Nytt spel lär 2–6-åringar ta hand om djuren och miljön

Dela
Apputvecklaren Papumba har tillsammans med djurskyddsorganisationen World Animal Protection, Apple och Google tagit fram ett spel för att lära barn ta hand om djuren och miljön.

Spelet ”Save Marine Life” vill öka barns medvetenhet om vikten av att skydda djuren, deras livsmiljöer och vår planet.

Att lära ut goda miljövanor är lättast när barnen är små. Genom att bygga vidare på de positiva färdigheter som barnen redan lärt sig kan föräldrar och lärare få in en medvetenhet om hur våra vanor påverkar djuren och vår planet. Att utveckla respekt för djur hjälper också barnen att utveckla vänlighet och medkänsla, som kan förbättra deras relationer.
  
Papumba är en välkänd apputvecklare för små barn med fokus på vetenskap, teknik, konst och färdigheter.

-      Verkligen glädjande att små barn får en positiv ingång till miljö och djur och kanske till och med goda vanor som kan följa med dem upp i åren, säger Julia Engqvist, kampanjsansvarig på World Animal Protection Sverige.

Spelet finns här:   

Läs mer om Papumba här:

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

World Animal Protection Sverige
World Animal Protection Sverige
Hantverkargatan 5 s
11221 Stockholm

08-6177970https://www.worldanimalprotection.se

Vi är en av världens största djurskyddsorganisationer och arbetar målinriktat för att stoppa djurplågeri i hela världen. Vi samarbetar med organisationer, företag och enskilda runt hela världen och är rådgivare åt FN, EU, regeringar och myndigheter. Vi är insatta i djurskyddsfrågor, såväl i Sverige som globalt. 

Våra arbetsområden är djur i samhällenlantbruksdjurkatastrofdrabbade djur och vilda djur.

Följ World Animal Protection Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från World Animal Protection Sverige

Organisationer startar gemensam kampanj för kors rätt att beta2.10.2023 10:05:52 CEST | Pressmeddelande

Idag lanseras kampanjen Jag vill beta. Bakom kampanjen står Sveriges fyra största djurskyddsföreningar; World Animal Protection, Djurens Rätt, Djurskyddet Sverige och Svenska Djurskyddsföreningen samt konsumentorganisationen Vi Konsumenter. Syftet med kampanjen är att skapa opinion för den idag lagstadgade betesrätten för mjölkkor men att även utöka betesrätten till att gälla även kalvar och andra nötdjur.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye