Nytt styrkebesked för Euro Accident i förmedlarundersökning

Euro Accident tar för sjätte året i rad hem utmärkelsen "Förmedlarnas val" i Origo Groups årliga förmedlarundersökning. Euro Accident försvarar också förstaplatserna som det bolag som flest försäkringsförmedlare anser har ett attraktivt riskerbjudande, privatvårdserbjudande och gruppförsäkringserbjudande för sjunde året i rad.
Euro Accident är "Förmedlarnas val" för sjätte året i rad.

– Det är ett rejält styrkebesked att vi får de här höga betygen från försäkringsförmedlarna år efter år. Undersökningen är en viktig värdemätare som visar att vi håller hög kvalitet i det vi gör och att våra försäkringar håller toppklass i konkurrensen. Bakom det ligger ett målinriktat arbete och inte minst väldigt engagerade medarbetare, säger Staffan Johansson, chef Sverige för Euro Accident.

Origo Group genomför varje år en undersökning bland ett urval av slumpmässigt utvalda försäkringsförmedlare över hela Sverige för att fråga hur de uppfattar försäkringsbolagen och deras produkter.

I årets undersökning nådde Euro Accident högsta helhetsindex, 82 av 100, bland försäkringsbolagen i undersökningen. Resultatet baseras på ett medelvärde av svaren på frågorna om helhetsomdöme, förväntansbild och rekommendationsvilja. Det innebär att Euro Accident får Origo Groups utmärkelse "Förmedlarnas val" för sjätte året i rad.

Euro Accident behåller dessutom förstaplatserna som det försäkringsbolag som flest försäkringsförmedlare anser har ett attraktivt riskerbjudande (87 procent), ett attraktivt privatvårdserbjudande (80 procent) och ett attraktivt gruppförsäkringserbjudande (59 procent). Det är en position som Euro Accident haft sju år i rad i alla kategorier.

Tidigare i år fick Euro Accident också ta emot utmärkelser som "Årets förmedlardisk” och ”Bästa sjukvårdsförsäkring” i Svenska Försäkringsförmedlares förenings, SFM, medlemsomröstning.

Euro Accident är "Förmedlarnas val" för sjätte året i rad.

077-440 00 10https://euroaccident.com/se/

Tillsammans skapar vi Hållbara medarbetare®

Euro Accident är ett svenskt livförsäkringsbolag med över 1,7 miljard kronor i årlig premievolym och över 280 medarbetare på kontor i Göteborg, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Stockholm, Växjö och Örnsköldsvik.

Med visionen om en trygg och frisk värld bidrar Euro Accidents försäkringar till att företag har hållbara medarbetare som kan arbeta och mår bra. Euro Accidents försäkringar distribueras av försäkringsförmedlare och partners till företag och deras medarbetare.