Nytt turnékoncept ska lyfta svensk musik

9.11.2016 16:00 | Spendrups Bryggeri AB

Höstens stora turnékoncept är här - nu drar Pistonhead Foundation ut på turné. Vi reser genom land och rike med hela åtta stopp, och gör allt för att skaka liv i varenda själ på vägen. En maxad blandning av euforisk dans och energiska vrål till det absolut bästa inom ny svensk musik. Vi tjuvstartade i helgen tillsammans med Josefin Öhrn + The Liberation inför ett lyriskt PSB i Stockholm.

Längs vägen kommer en rad överraskningar presenteras, men först – alla datum, alla städer och alla artister.

Pistonhead Foundation On Tour:

17 nov – Yemi + AnnaMelina, Hilma (Generator Hostel), Stockholm
18 nov – Cleo, Flustret, Uppsala
26 nov – Maja Francis + Ana Diaz, Slagthuset, Malmö
1 dec – Ana Diaz, Jazzhuset, Göteborg
9 dec – TBA, Country Club, Åre
14 dec – INVSN, Lilla Hotellbaren, Stockholm
16 dec – Joy, Welo, Karlstad

Om Pistonhead Foundation

Pistonhead Foundation är ett initiativ som stöttar normbrytande kultur
och ung talang. De senaste åren har Pistonhead Foundation hjälpt ett
hundratal evenemang, artister och konstnärer som gör skillnad. Se fler
initiativ och ansök själv på www.pistonheadfoundation.com.

För press- och intervjuförfrågningar: magnus@borglundell.se.
För att komma i kontakt med Pistonhead Foundation:
support@pistonheadfoundation.com.

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri,  Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.  www.spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i femte generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 950 medarbetare och omsätter cirka 3,3 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Hellefors Bryggeri och BIBAB. www.spendrups.se

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.