Nytt turnékoncept ska lyfta svensk musik

Höstens stora turnékoncept är här - nu drar Pistonhead Foundation ut på turné. Vi reser genom land och rike med hela åtta stopp, och gör allt för att skaka liv i varenda själ på vägen. En maxad blandning av euforisk dans och energiska vrål till det absolut bästa inom ny svensk musik. Vi tjuvstartade i helgen tillsammans med Josefin Öhrn + The Liberation inför ett lyriskt PSB i Stockholm.

Längs vägen kommer en rad överraskningar presenteras, men först – alla datum, alla städer och alla artister.

Pistonhead Foundation On Tour:

17 nov – Yemi + AnnaMelina, Hilma (Generator Hostel), Stockholm
18 nov – Cleo, Flustret, Uppsala
26 nov – Maja Francis + Ana Diaz, Slagthuset, Malmö
1 dec – Ana Diaz, Jazzhuset, Göteborg
9 dec – TBA, Country Club, Åre
14 dec – INVSN, Lilla Hotellbaren, Stockholm
16 dec – Joy, Welo, Karlstad

Om Pistonhead Foundation

Pistonhead Foundation är ett initiativ som stöttar normbrytande kultur
och ung talang. De senaste åren har Pistonhead Foundation hjälpt ett
hundratal evenemang, artister och konstnärer som gör skillnad. Se fler
initiativ och ansök själv på www.pistonheadfoundation.com.

För press- och intervjuförfrågningar: magnus@borglundell.se.
För att komma i kontakt med Pistonhead Foundation:
support@pistonheadfoundation.com.

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri,  Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.  www.spendrups.se

Spendrups går med i plastinitiativ4.9.2018 12:32Pressmeddelande

En av de stora globala hållbarhetsutmaningarna är hanteringen av plast och krafttag tas runtom i världen för att begränsa plastavfallet och öka återvinningen. EU lanserade i januari 2018 en strategi för plast. I Sverige har Dagligvaruleverantörers Förbund, DLF, startat ett initiativ med målet att de plastförpackningar som medlemsföretagen sätter på marknaden, och som omfattas av producentansvarsförordningen, ska gå att materialutnyttja senast år 2022. Detta har Spendrups nu anslutit sig till, tillsammans med andra ledande aktörer i livsmedelsbranschen.

Vinnarna är korade: Sveriges Bästa Gin & Tonic 2018 görs av bartendern Mihail Mihaylov och utbildningsledaren Christoffer Ek. Här är recepten!1.9.2018 18:47Pressmeddelande

Idag avgjordes Schweppes prestigefulla tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. I finalen där tre smaksäkra hemmamixare och tre professionella bartenders gjorde upp står det nu klart att bartendern Mihail Mihaylov från Stockholm och utbildningsledaren Christoffer Ek från Växjö gör landets bästa Gin & Tonics. I år var det de mest originaltrogna bidragen som hade störst framgång hos juryn.