Nytt turnékoncept ska lyfta svensk musik

Höstens stora turnékoncept är här - nu drar Pistonhead Foundation ut på turné. Vi reser genom land och rike med hela åtta stopp, och gör allt för att skaka liv i varenda själ på vägen. En maxad blandning av euforisk dans och energiska vrål till det absolut bästa inom ny svensk musik. Vi tjuvstartade i helgen tillsammans med Josefin Öhrn + The Liberation inför ett lyriskt PSB i Stockholm.

Längs vägen kommer en rad överraskningar presenteras, men först – alla datum, alla städer och alla artister.

Pistonhead Foundation On Tour:

17 nov – Yemi + AnnaMelina, Hilma (Generator Hostel), Stockholm
18 nov – Cleo, Flustret, Uppsala
26 nov – Maja Francis + Ana Diaz, Slagthuset, Malmö
1 dec – Ana Diaz, Jazzhuset, Göteborg
9 dec – TBA, Country Club, Åre
14 dec – INVSN, Lilla Hotellbaren, Stockholm
16 dec – Joy, Welo, Karlstad

Om Pistonhead Foundation

Pistonhead Foundation är ett initiativ som stöttar normbrytande kultur
och ung talang. De senaste åren har Pistonhead Foundation hjälpt ett
hundratal evenemang, artister och konstnärer som gör skillnad. Se fler
initiativ och ansök själv på www.pistonheadfoundation.com.

För press- och intervjuförfrågningar: magnus@borglundell.se.
För att komma i kontakt med Pistonhead Foundation:
support@pistonheadfoundation.com.

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri,  Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.  www.spendrups.se

Schwapples – säsongens höstigaste fördrink!19.10.2017 09:54Pressmeddelande

Nu är det äntligen höst! Med kyliga dagar och värmande brasor. Och med nya, goda drinkar som tar tillvara på vad hösten erbjuder. Bokstavligen. Så bjud över dina vänner på en drink med säsongens mest självklara ingrediens – äpple! Schwapples är den perfekta fördrinken att bjuda på i höstmörkret, inte minst för att den serveras i en riktig äppelkopp. Drinken gör du såklart på trädgårdens egna äpplen. Klimatsmart och gott på samma gång!