Nytt unikt aktivitetskort lanseras på Gotland

Gotland Sports Academy AB och Slite Sportklubb lanserar ett helt nytt och unikt aktivitetskort tillsammans där man ger sina medlemmar fri tillgång till utrustning i en mängd olika sporter och utomhusaktiviteter, något ingen annan har gjort tidigare.

Kortet vänder sig till alla gotlänningar och återkommande besökare på ön som är ute efter regelbunden träning och en aktiv fritid men som inte vill eller har möjlighet att skaffa egen utrustning.

Genom aktivitetskortet får våra medlemmar fri tillgång till utrustning, aktiviter och träningspass i en mängd olika sporter, bland annat cykel, kajak, stand up paddleboard, surf och vindsurfing, segling, rullskidor, simning, tillgång till Cementahallen, entré till poolen, bastun och bangolfen säger Lina Ringvall, ordförande i Slite Sportklubb.

Vårt aktivitetskort ger inte bara innehavaren tillgång till en mängd olika utrustning och aktiviteter, den största fördelen är kanske att man slipper dyra investeringar underhåll och förvaring av utrustning. Bara att köpa bra mountainbike går loss på ca 15000kr, till det kommer underhållskostnader på ett par tusen kronor om året om du cyklar frekvent. Med vårat aktivitetskort hämtar du ut utrustningen när du behöver den och lämnar tillbaka den efter avslutad träning, enkelt och bekvämt säger Jonas Henning VD på Gotland Sports Academy AB.

Lina Ringvall, Ordförande Slite Sportklubb
Mobil: 070-2643412
E-post: lina@gotlandsportsacademy.se

Jonas Henning,VD Gotland Sports Academy AB
Mobil: 076-1165900
E-post: jonas@gotlandsportsacademy.se

Färjeleden 2
621 57 Visby

Är ett destinationsbolag i Slite på norra Gotland som arbetar för att etablera Slite och norra Gotland som en destination för sport, hälsa och aktiv fritid året runt. Bolagets verksamhet består av paketering och försläjning av träningsläger, kurser, camps och events inom segmentet sport, hälsa och aktiv fritid.

Gotland Sports Academy AB är frukten av ett samverkansprojekt mellan idrottsrörelsen, näringslivet i Slite och myndigheterna på Gotland. Bolaget var Gotlands nominering för Tillväxtverkets stora turismpriset 2017

Slite Sportklubb

Är en ideell förening ansluten till Svenska cykelförbundet & Svenska triathlonförbundet, föreningen bedriver fysisk aktivitet i Slite med omnejd samt arbetar för att uppmuntra sina medlemmar till en aktiv fritid i en mängd olika sporter. Slite Sportklubb arrangerar bland annat tävlingen Gotland Triathlon.