Nyvald förbundsstyrelse i Lärarnas Riksförbund

Lärarnas Riksförbunds kongress har valt ny förbundsstyrelse. Sedan tidigare är förbundsordförande Åsa Fahlén, förste vice ordförande Svante Tideman och andre vice ordförande Sara Svanlund valda.

Idag har Lärarnas Riksförbunds kongress valt:
• Fredrik Andersson, Sjöbo (nyvald)
• Anna Carlsson, Härryda (omvald)
• Anna Gräslund, Stockholm (nyvald)
• Duska Jansson Dobrota, Ludvika (omvald)
• Karin Johansson, Huddinge (omvald)
• Anneli Landberg, Laholm (nyvald)
• Catharina Niwhede, Malmö (omvald)
• Ingrid Pihl, Piteå (omvald)
• Anne Pihlo, Borås (nyvald)
• Johan Runesson, Växjö (omvald)
• Robin Smith, Stockholm (omvald)
• Catherine Sonesson, Karlstad (nyvald)

Lärarnas Riksförbund är det akademiska förbundet som enbart organiserar behöriga lärare och studie- och yrkesvägledare. Med drygt 90 000 medlemmar är vi ett av de största förbunden inom Saco.

Nu etableras Saco Utbildning10.9.2020 07:50:00 CESTPressmeddelande

Lärarnas Riksförbund och Sveriges Skolledarförbund är överens om att etablera Saco Utbildning. Det övergripande syftet med Saco Utbildning är att stärka arbetet med utbildningsfrågorna inom federationen, tydliggöra professionerna inom sektorn, stärka respektive förbund och därmed bidra till att skapa förutsättningar för ett utbildningsväsende av högsta tänkbara kvalitet. Målsättningen är att samverkan ska vara fullt ut etablerad den 1 januari 2021