Oatly bosätter sig hos Lidl

Nu utökar Lidl Sverige sitt utbud av det populära mjölkalternativet Oatly i det ordinarie sortimentet. I dag flyttar ytterligare sju produkter in, inklusive storsäljarna Oatly iKaffe och Havregurt.

- Efterfrågan på alternativ till mjölk har ökat dramatiskt under de senaste åren. Vi har sedan tidigare ett stort utbud av goda alternativ till bra priser för såväl laktosintoleranta som veganer, bland annat vår egen havremjölk. Det är kul att ytterligare kunna utöka valfriheten för våra kunder med ett brett utbud av den framgångsrika svenska leverantören Oatly, säger Malin Laurén, inköpsdirektör på Lidl Sverige.

Från och med denna vecka finns följande Oatly-produkter i Lidls ordinarie sortiment:

• iKaffe
  • Havredryck naturell
  • Havredryck deluxe
  • Vaniljsås
  • iMat matlagningsgrädde 13%
  • iMat fraiche
  • Havregurt naturell

Under V.37 finns dessutom följande produkter i kampanjsortimentet:

• Havregurt jordgubb
  • Havregurt vanilj
  • Havredryck apelsin/mango
  • Havredryck choklad

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 195 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4200 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

De delar på över 11 miljoner från Lidl Future Initiatives20.11.2020 14:05:07 CETPressmeddelande

Nu är pristagarna i årets upplaga av Lidl Future Initiatives – Hållbarhetsakuten utsedda. De vinnande projekten, som ska påskynda omställning till ett mer hållbart livsmedelssystem, korades tidigare idag vid en prisceremoni. Vinnarna belönas med stöd för att genomföra tester och piloter samt vidareutveckla sina idéer. Det totala stödet i år är 11 320 000 kronor, som Lidls kunder bidragit med genom en tidigare prishöjning på plastpåsar. Sammanlagt har Lidl Future Initiatives delat ut över 21 miljoner till olika hållbarhetsprojekt.