OBÄDDADE SÄNGAR SOM RÄDDAR LIV

Barn ritar teckningar för att rädda andra barn

Just nu samlar Clarion Hotel Post in mängder av teckningar - ritade av barn för att hjälpa barn. För varje teckning som samlas in skänker hotellet pengar till UNICEF i ett projekt som heter Sweet Dreams. Projektet har som mål att ge barn utsatta för människohandel möjlighet att sova tryggt om natten. Därför kommer det stå en säng i hotellets lobby mellan 4-11 september för att uppmärksamma projektet. Torsdag den 7:e september dukar OS-guldkonditorn Patrik Fredriksson upp en söt dessertbuffé mellan kl 16-18 samtidigt som Clarion Hotell Post ger ut sängen som pris till en av dem som ritat teckningar.

Från och med 1 augusti 2017 kan även hotellets gäster bidra till insamlingen. Gäster som bor på hotellet mer än en natt ges möjlighet att tacka nej till rumsstädning. Då doneras 10 kr till projektet som syftar till att ge barn som utsatts för människohandel ett tryggare liv.

-Genom vårt samarbete med UNICEF kan vi hjälpa barn utsatta för människohandel med en natt i trygghet. Pengarna vi skänker till Sweet Dreams gör att barn i Kambodja får en säng att sova i, ett omhändertagande och möjlighet till att gå i skolan, säger Fredrik Blomberg, VD på Clarion Hotel Post.

Under 2012 röstade Nordic Choice Hotels anställda om vilket välgörenhetsprojekt som hotellkoncernen skulle donera pengar till. Klart blev att hotellsällskapet skulle hjälpa barn som är utsatta för människohandel. Människohandel är idag världens näst största kriminella verksamhet och drabbar varje år 1,2 miljoner barn runt om i världen. Tillsammans med UNICEF ska Nordic Choice Hotels bidra med att rikta fokus på människohandel och genom olika UNICEF-aktiviteter tillsammans bidra med ett viktigt ekonomiskt stöd så att ännu fler barn kan få hjälp.

Clarion Hotel Post har uppförts i en av stadens mest anrika byggnader- det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt är en  mötesplats för hela Göteborg. Hotellet erbjuder ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med restaurangerna Norda Bar & Grill och vRÅ - Swedish ingredients - Japanese flavors. Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.

NU INVIGS JULEN ENLIGT TRADITION I GÖTEBORG16.11.2018 11:31Pressmeddelande

Idag den 16 november invigs julen enligt tradition på Drottningtorget i Göteborg när den gigantiska julrosetten tänds till tonerna av Göteborgs Gospelkör. Likt i fjol visas Faktums nya julkalender upp, i år med temat "Barn skriver om hemlöshet". I kalendern lyfts det berättelser om hemlöshet som är skrivna av barn. Några av dessa berättelser kommer att läsas upp av barn under evenemanget. Stadens alla invånare välkomnas återigen på en julfika med glögg och pepparkakor.

MED NYA UNDERKLÄDER SKA HAN VINNA THE WORLD COCKTAIL CHAMPIONSHIP1.10.2018 16:38Pressmeddelande

Snart kan det finnas två världsmästare under det gamla posthusets tak. Joel Konza som tidigare i vår blev ”Årets Bartender 2018” åker nästa vecka till Tallin för att representera Sverige i ”The world cocktail championship”, som anordnas årligen av international bartender association. Joel kommer att tävla i kategorin ”sparkling wine”, där har han tagit fram en drink som han valt kalla Jenny Lind, efter operasångaren från 1850-talet som bär samma namn som gatan han bor på i Göteborg.