Fuze AB

Oh My-grundaren byter till Fuze: ”Jag trivs bäst i byggfasen”

People People People-byrån Fuze har rivstartat och gått från en till tio anställda på ett år. Nu värvar man över Oh My-grundaren Christian Albinsson som blir ansvarig för contentdelen, samt för byråns nya sportsatsning. Dessutom blir Angelica Larsson ansvarig för Fuzes PR-del.

Fuze PR startades förra året av vd Daniel Lagerqvist, som tidigare har tidigare varit kommunikationsdirektör på tv-bolaget Discovery Networks Sweden och nyhetschef på Expressen. Fuze har vuxit från en medarbetare till tio på ett år och fler starka rekryteringar är på gång in under våren.

– Det har börjat urbra och vi har vuxit snabbare än jag, eller någon annan, trott. Nu tar vi in contentproduktion i vårt erbjudande och kommer att kunna växa ännu snabbare och bredda vårt erbjudande mot kund, säger vd Daniel Lagerqvist.

Ansvarig för PR-delen av byrån blir nu Angelica Larsson som anslöt till Fuze under början av 2021. Hon har tidigare varit PR- & kommunikationschef på Stadium och får nu rollen som COO.

– Jag har tidigare varit på byråsidan och längtade tillbaka till pulsen. Dessutom ville jag komma närmare beslut och möjlighet att påverka. Det lockade även att komma in i People People People där man som medarbetare har chansen att bli delägare, säger Angelica Larsson.

För att driva contentproduktionen och sportsatsningen har Christian Albinsson engagerats. Vid årsskiftet lämnade han Oh My, som han var med och startade för tio år sedan, men är fortfarande kvar i samma koncern eftersom båda byråerna är del i People People People.

– Jag kände för att göra något nytt, men fortfarande vara kvar med samma människor. Då passade det perfekt att kliva över till Fuze och vara med och bygga en ny byrå. Jag är en av södra Sveriges mest rastlösa personer och trivs bäst i byggfasen, snarare än förvaltning, konstaterar Christian Albinsson som genom bytet till Fuze hoppas kunna jobba mer med sport.

– Vi har redan idag kunder som Handbollslandslaget och Halmstads BK. Vårt erbjudande kring sponsring och sports marketing vill jag gärna jobba med och där har vi spännande tankar som vi snart kan berätta mer om.

KONTAKT:

Daniel Lagerqvist, 0790-60 56 62

Christian Albinsson, 0704-38 69 46

Om

Fuze är en kommunikationsbyrå med fokus på PR, medierelationer och kriskommunikation. Vi har vårt kontor i Stockholm men jobbar med kunder över hela Norden. Fuze ingår i byrånätverket People, People, People där även Spoon, Oh My, Trickle och Kit finns. Tillsammans jobbar vi med breda kommunikationslösningar där Fuze står för det kreativa tänkandet och operativa utförandet kring PR, media och krishantering.

Följ Fuze AB

Senaste pressmeddelandena från Fuze AB

Artisten Sanna Martin lanserar podcast: ”Din Röst” - om att höras, påverka & rösta!11.3.2022 14:53:13 CET | Pressmeddelande

Sanna Martin lanserar intervjupodcasten “Din röst”. Söndag 13 mars, exakt sex månader innan valet 2022, släpps första avsnittet. Premiären gästas av den samhällsintresserade komikern och programledaren Kristoffer Appelquist och en rad andra välkända gäster, politiska profiler och sakkunniga experter står på tur, däribland Amanda Lind, Julia Dufvenius, Emanuel Karlstén och Bengt Westerberg. Samtalen berör ämnen som retorik, politik, underhållning, bildning, alltså allt som ryms inom begreppet röst. berör ämnen som retorik, politik, underhållning, bildning, alltså allt som ryms inom begreppet röst. – För mig är den optimala sortens opinionsbildning den som får människor att tänka efter. Min förhoppning är att yngre som äldre kan hitta till podden som en kompis som både underhåller och berikar inför valet i höst, och att man ska få med sig något från varje avsnitt, en lärdom, ett perspektiv eller en ny tanke. Genom sitt arbete med podden hoppas Sanna kunna öka engagemanget i samhällsfrågo

Bästa sättet att skydda dig från att bli hackad - It-säkerhetsexperten tipsar: så här skapar du bra lösenord20.1.2022 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Hackarnas favoritväg in i företag och privatpersoners datorer och telefoner är genom att knäcka lösenord. Och allt för många har alldeles för enkla koder på sina enheter, dessutom är det få som byter så ofta som de borde. ”Vi svenskar är för naiva inför de nya hackerattackerna”, säger Mikael Westerlund, it-säkerhetsexpert på GlobalConnect.

Nicole Falciani nära att kräkas i Youtube-serie11.1.2022 11:00:00 CET | Pressmeddelande

Efter 10 000 kebaber och 234 städer för att hitta världens bästa streetfood har han gjort sig känd som en ärlig och krass recensent via Instagramkontot @kebabspotting med över 60 000 följare. Nu släpps det andra avsnittet av Jiray ”Jirre” Seropian Youtube-serie ”Kebabspotting” där ingen mindre än influencern och programledaren Nicole Falciani följer med på (o)ätbart äventyr, denna gång i Neapel.