Oh My-grundaren byter till Fuze: ”Jag trivs bäst i byggfasen”

People People People-byrån Fuze har rivstartat och gått från en till tio anställda på ett år. Nu värvar man över Oh My-grundaren Christian Albinsson som blir ansvarig för contentdelen, samt för byråns nya sportsatsning. Dessutom blir Angelica Larsson ansvarig för Fuzes PR-del.

Fuze PR startades förra året av vd Daniel Lagerqvist, som tidigare har tidigare varit kommunikationsdirektör på tv-bolaget Discovery Networks Sweden och nyhetschef på Expressen. Fuze har vuxit från en medarbetare till tio på ett år och fler starka rekryteringar är på gång in under våren.

– Det har börjat urbra och vi har vuxit snabbare än jag, eller någon annan, trott. Nu tar vi in contentproduktion i vårt erbjudande och kommer att kunna växa ännu snabbare och bredda vårt erbjudande mot kund, säger vd Daniel Lagerqvist.

Ansvarig för PR-delen av byrån blir nu Angelica Larsson som anslöt till Fuze under början av 2021. Hon har tidigare varit PR- & kommunikationschef på Stadium och får nu rollen som COO.

– Jag har tidigare varit på byråsidan och längtade tillbaka till pulsen. Dessutom ville jag komma närmare beslut och möjlighet att påverka. Det lockade även att komma in i People People People där man som medarbetare har chansen att bli delägare, säger Angelica Larsson.

För att driva contentproduktionen och sportsatsningen har Christian Albinsson engagerats. Vid årsskiftet lämnade han Oh My, som han var med och startade för tio år sedan, men är fortfarande kvar i samma koncern eftersom båda byråerna är del i People People People.

– Jag kände för att göra något nytt, men fortfarande vara kvar med samma människor. Då passade det perfekt att kliva över till Fuze och vara med och bygga en ny byrå. Jag är en av södra Sveriges mest rastlösa personer och trivs bäst i byggfasen, snarare än förvaltning, konstaterar Christian Albinsson som genom bytet till Fuze hoppas kunna jobba mer med sport.

– Vi har redan idag kunder som Handbollslandslaget och Halmstads BK. Vårt erbjudande kring sponsring och sports marketing vill jag gärna jobba med och där har vi spännande tankar som vi snart kan berätta mer om.

KONTAKT:

Daniel Lagerqvist, 0790-60 56 62