Ohlssons glädjebesked: "Redo och taggad för alla distanser!"

Karolin Ohlsson har haft en jobbig sommar med diverse skadebekymmer. Efter en längre period av rehab kan dock Järlastjärnan lämna klartecken inför VM: "Jag är redo och taggad för alla distanser!"

Karolin Ohlsson på VM i Lettland 2018 (fri bild, men ange gärna fotograf Skogssport)

Tillsammans med Gustav Bergman och Tove Alexandersson var Karolin Ohlsson klar för samtliga VM-distanser redan före de svenska VM-testerna. Fjolårets och vårens resultat har varit såpass starka att hon är given i det blågula laget.

Skadeproblem har dock plågat Ohlsson under året och efter världscupen i Finland fattade hon beslutet att avstå allt tävlande fram till VM i Norge, och att göra allt för att läka ihop en sargad kropp.

Nu, med en vecka kvar till VM, kan Karro äntligen göra tummen upp:

- Det har varit en tuff period med en höft och en häl som strulat rejält. Men jag har gjort jobbet med rehab och alternativ träning. Nu under precamp nummer två fick jag de kvitton jag behöver för att besluta mig för att köra hela programmet på VM. Det ska bli grymt kul och jag ska verkligen ge allt jag har och lite till!

VM inleds med ett medeldistanskval tisdagen den 13 augusti och du som inte kan vara på plats följer mästerskapet live på SVT.

VM-programmet
13/8 Kval medeldistans
14/8 Långdistans
16/8 Medeldistans final
17/8 Stafett

HÄR hittar du det svenska VM-laget i sin helhet.

HÄR hittar du arrangörens hemsida.