Nordic WellnessNordic Wellness

Ökat intresse för hinderbanor- trenden förs nu vidare till gruppträningsform

Dela

Toughest är Nordens största aktör inom hinderbanelopp med över 30 000 deltagare och 150 000 åskådare årligen. Man har nu märkt av ett ökat intresse för träningsformen året runt och inleder den 1 januari ett samarbete med gymkedjan Nordic Wellness för att kunna erbjuda träningsformen inomhus.

Toughest är Nordens största aktör inom hinderbanelopp med över 30 000 deltagare och 150 000 åskådare årligen. Man har nu märkt av ett ökat intresse för träningsformen året runt och inleder den 1 januari ett samarbete med gymkedjan Nordic Wellness för att kunna erbjuda träningsformen inomhus. 

- På Toughest har vi sett ett kraftigt ökat intresse för OCR (hinderbana) och som ledande aktör har vi länge arbetat med att få fler att våga prova våra lopp förklarar Adam Feldt, Marknadschef & Grundare Toughest. 

2015 startade Toughest Sveriges första inomhusanläggning för hinderbaneträning. Ett snabbt ökat intresse ledde till att de 2017 utvecklade ett träningskoncept som inspireras av momenten i en hinderbana, och som ger en allsidig träning. 

Tillsammans med Nordic Wellness lanseras nu det nya träningskonceptet i januari på utvalda Nordic Wellness klubbar i Sverige.

- Nordic Wellness är den ledande gymkedjan i Sverige sett till räckvidd och spridning samt ligger i framkant av utvecklingen vilket gör de till en perfekt partner för oss förklarar Adam. 

Även Linda Adehög, marknadschef på Nordic Wellness, kan bekräfta att det finns ett ökat intresse för att träna inför hinderbanelopp. - Vi är glada att vi tidigt sett den nya trenden utvecklas och att vi redan från årsskiftet kan möta efterfrågan hos våra medlemmar. 

Det har även skett en ökad förfrågan på pass som bygger på funktionalitet, egen kroppsvikt och som kombineras med redskap, berättar Linda Adehög. 

Utöver Toughest Training baspass släpps även ett speciellt Toughest Training Family pass som är en träningsform där barn och vuxna tränar tillsammans.

- När Toughest presenterade sin nya träningsform förstod vi direkt att det var en bra matchning eftersom den är utformad så att den passar alla. Oavsett om man tränar till ett lopp, eller som bara vill ha en ny kul och varierande träningsform säger Linda. 

Mer information:

Adam Feldt, Grundare & Marknadschef Toughest, adam@toughest.se.

Linda Adehög, Marknadschef Nordic Wellness, linda.adehog@nordicwellness.se

Nyckelord

Kontakter

Adam Feldt, Grundare & Marknadschef Toughest, adam@toughest.se. 0763268808

Linda Adehög, Marknadschef Nordic Wellness, linda.adehog@nordicwellness.se
0709494621

Bilder

Länkar

Om

Nordic Wellness



Nordic Wellness är en av Sveriges största och bästa friskvårdskedjor med 158 gym i Sverige. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Hos oss ska alla känna sig hemma – det är viktigt för oss! 

Följ Nordic Wellness

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Nordic Wellness

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum