Educations Media GroupEducations Media Group

Ökat intresse för studier utomlands

Reserestriktioner och distansundervisning i samband med Covid-19 har inneburit att färre studenter haft möjlighet att studera på universitet och college utomlands. Intresset för att läsa en utbildning eller termin utomlands är dock större än på länge och möjligheterna att åka under hösten 2021 ser goda ut.

Blueberry College & Universitet, del av Educations Media Group, har sett en kraftig ökning i antalet personer som visar intresse för studier utomlands jämfört med innan pandemin. Det märktes inte minst på Sveriges Digitala Utlandsstudiemässa som Blueberry arrangerade den 13:e februari med närmare 40 utländska universitet. Jämfört med företagets första digitala mässa i oktober närvarade nästan 50% fler studenter.

Marko, International Manager på Edith Cowan University i Australien, säger följande efter sin medverkan på mässan: “What we just wrapped up is probably the best education fair I have ever done. It was flawless from start to end: clear information and support, great attendance and superb platform".

Johanna Aspeteg, Marknadsansvarig på Blueberry, säger följande om intresset för utlandsstudier:

Många längtar efter att bege sig utomlands efter att inte kunnat resa på över ett år. Vi har fått in nästan dubbelt så många intresseanmälningar om studier utomlands andra halvan av 2020 än tidigare år.”

I takt med att världens länder har påbörjat sina vaccinationsprogram ser vi även att fler och fler länder öppnar upp för att ta emot internationella studenter. Populära länder för studier såsom USA, Spanien, England och Sydkorea är väldigt positiva för att ta emot studenter på campus i höst.

Educations Media Group
Karlavägen 104

08 509 106 00https://www.educationsmediagroup.com/

Alla vi som jobbar på Blueberry har en stor passion för utlandsstudier. Vi vet av egen erfarenhet vilken stor och fantastisk upplevelse det är att studera utomlands. Vi erbjuder kostnadsfri studierådgivning, tips och information och hjälper till att välja rätt college eller universitet ur vårt stora utbud. Vi hjälper dig sen kostnadsfritt genom hela ansökningsprocessen. Blueberry gör det helt enkelt lättare för dig att ta steget och plugga i ett annat land. Blueberry är en del av EMG - Eduations Media Group.

Följ Educations Media Group

Senaste pressmeddelandena från Educations Media Group