Oktober 2018 i korthet – 1 128 förmedlade bostäder

I oktober förmedlade Bostadsförmedlingen i Stockholm 1 128 bostäder. Den genomsnittliga kötiden var 10,8 år.

Hittills i år har 11 224 lägenheter förmedlats av Bostadsförmedlingen i Stockholm. Det är 1 448 lägenheter fler än vid samma tidpunkt 2017. Ökningen utgörs både av nyproducerade lägenheter och hyresrätter i det befintliga beståndet, men ökningen är relativt sett störst för nyproduktion. Antalet förmedlade ungdomsbostäder har ökat med 51 % jämfört med 2017.

I oktober förmedlade vi 184 studentbostäder och 134 ungdomsbostäder. 169 av de totalt 1 128 förmedlade bostäderna var nyproducerade.

SNABBFAKTA OKTOBER

• Kortaste kötiden: Lilla Hagvägen 2A, Upplands Väsby, Studentlägenhet (1 rok; 21 kvm) – 4 månader
  • Längsta kötiden: Pryssgränd 10C, Södermalm, Vanlig hyresrätt (2 rum och kök; 44 kvm) – 33,1 år
  • Mest klickade annonsen: Lundagatan 65, Södermalm (3 rum och kök; 74 kvm) – 27 541 sidvisningar