Oktober 2019 i korthet – många nyfikna på nybyggda bostäder i Hagastaden

I oktober förmedlade Bostadsförmedlingen i Stockholm 1 333 bostäder. Den genomsnittliga kötiden var 10,4 år. Den mest klickade annonsen gällde nybyggda bostäder på Dalagatan i Hagastaden.
Foto: Mostphotos

Hittills i år har 12 374 lägenheter förmedlats av Bostadsförmedlingen i Stockholm. Det är 1 148 lägenheter fler än vid samma tidpunkt 2018.

I oktober förmedlades 189 studentbostäder och 239 ungdomslägenheter. 314 av de totalt 1 333 förmedlade bostäderna var nyproducerade.

SNABBFAKTA OKTOBER

• Kortaste kötiden: Tenstagången 55, Tensta; studentlägenhet (1 rum och kök; 22 kvm) – 3 månader
  • Längsta kötiden: Tegnérgatan 14, Vasastaden; vanlig hyresrätt (3 rum och kök; 115 kvm) – 31,8 år
  • Mest klickade annonsen: Dalagatan 67, Hagastaden (40 bostäder om 2–2,5 rum och kök; 46–70 kvm) – 39 542 sidvisningar
  • Mest klickade nybyggnadsprojektet: Projekt Algoritmen, Hagastaden – 7 431 sidvisningar

Foto: Mostphotos

Bostadsförmedlingen i Stockholm AB förmedlar lediga hyreslägenheter i Stockholmsregionen. Vi samarbetar med fler än 200 fastighetsbolag och förmedlade 2018 närmare 13 500 lägenheter. Vår roll är att på en svår bostadsmarknad göra det lite enklare att hitta och hyra ut hyresrätter i hela regionen. Vi är ca 95 medarbetare och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB, som ägs av Stockholms stad.

Läs mer på bostad.stockholm.se