Ola Salo - Sveriges färgstarkaste liveartist i ny supershow

Det finns rockstjärnor, det finns popstjärnor och så finns det Ola Salo. Nu är han äntligen tillbaka med en egen show "It takes a fool to remain sane", under våren 2019 på Rondo i Göteborg.

2Entertain - part of Moment Group

Ola Salo fick sitt stora genombrott som sångare och frontfigur i den ikoniska gruppen The Ark, ett band som bröt ny mark i hur svensk populärmusik kan låta, se ut och framföras. Nu är han äntligen aktuell igen med sin första egna show – It takes a fool to remain sane.

Här bjuds du på en Ola Salo upphöjd till 1000 och de odödliga hits han skrev under tiden med The Ark. Den nyskrivna showen, med manus av Henrik Schyffert, i regi av Edward af Sillén och signerad Mikael Gordon-Solfors som av många anses vara Sveriges främsta showmakare, är en mix av den senaste teknologin med scenkonst i absolut världsklass.

Det ska bli otroligt roligt att äntligen få sätta upp en egen show med så här stora uttrycksmöjligheter. Jag vill ge publiken en upplevelse som inte liknar något annat, säger Ola Salo.

Det kommer att bjudas på en extravagant helkväll med landets mest färgstarka liveartist och hans minst lika färgstarka ensemble. Så skruva uppförväntningarna på max och räkna med en styckerockpoesi av finaste sort! Men framförallt, ställ in dig på en extravagant helkväll med landets mest karismatiska liveartist.

Ola Salos - It takes a fool to remain sane har premiär på Rondo i Göteborg den 24 januari 2019 och kommer att spelas hela våren 2019. Officiellt biljettsläpp är den 8 oktober 2018.

Produceras av 2Entertain och Live Nation.

För högupplösta pressbilder:

Rondo - på Liseberg har sedan starten 1997 etablerat sig som Sveriges bästa showkrog. Glitter, glamour, god mat, utmärkt service och fantastiska artister ger dig en härlig och minnesvärd kväll i
stjärnglansens tecken.

För ytterligare information om föreställningen och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
Rebecca Foss, presskontakt, Micael Bindefeld AB

Ljuddesign, Alexander Alexandersson
Videodesign, David Nordström
Mask/kostymdesign, Magnus Flobecker

2Entertain har sedan tidigare kontor i Sverige (Stockholm, Göteborg och Falkenberg), Norge (Oslo) och genom att gå in i Tyskland (Hamburg) 2017 etablerade man sig även utanför Norden.

Foto: Morgan Norman

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm12.10.2018 13:35Pressmeddelande

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Nu är det klart - ”En Talk Talk Show” till Hamburger Börs i Stockholm! Stefan Odelberg med gäster som Kristian Luuk, Per Andersson, Shirley Clamp, Andreas Granqvist m.fl.3.10.2018 08:05Pressmeddelande

Populära ”En talk talk show” förlängs och för första gången kommer nu showen till Stockholm och Hamburger Börs! Värden Stefan Odelberg bjuder in några av Sveriges mest folkkära artister till en scenshow som varvas med roliga gnistrande shownummer, intervjuer, ett och annat infall, spännande överraskningar, magi, musik och humor i en delikat förpackning.