Ola Salo - Sveriges färgstarkaste liveartist i ny supershow

Det finns rockstjärnor, det finns popstjärnor och så finns det Ola Salo. Nu är han äntligen tillbaka med en egen show "It takes a fool to remain sane", under våren 2019 på Rondo i Göteborg.

2Entertain - part of Moment Group

Ola Salo fick sitt stora genombrott som sångare och frontfigur i den ikoniska gruppen The Ark, ett band som bröt ny mark i hur svensk populärmusik kan låta, se ut och framföras. Nu är han äntligen aktuell igen med sin första egna show – It takes a fool to remain sane.

Här bjuds du på en Ola Salo upphöjd till 1000 och de odödliga hits han skrev under tiden med The Ark. Den nyskrivna showen, med manus av Henrik Schyffert, i regi av Edward af Sillén och signerad Mikael Gordon-Solfors som av många anses vara Sveriges främsta showmakare, är en mix av den senaste teknologin med scenkonst i absolut världsklass.

Det ska bli otroligt roligt att äntligen få sätta upp en egen show med så här stora uttrycksmöjligheter. Jag vill ge publiken en upplevelse som inte liknar något annat, säger Ola Salo.

Det kommer att bjudas på en extravagant helkväll med landets mest färgstarka liveartist och hans minst lika färgstarka ensemble. Så skruva uppförväntningarna på max och räkna med en styckerockpoesi av finaste sort! Men framförallt, ställ in dig på en extravagant helkväll med landets mest karismatiska liveartist.

Ola Salos - It takes a fool to remain sane har premiär på Rondo i Göteborg den 24 januari 2019 och kommer att spelas hela våren 2019. Officiellt biljettsläpp är den 8 oktober 2018.

Produceras av 2Entertain och Live Nation.

För högupplösta pressbilder:

Rondo - på Liseberg har sedan starten 1997 etablerat sig som Sveriges bästa showkrog. Glitter, glamour, god mat, utmärkt service och fantastiska artister ger dig en härlig och minnesvärd kväll i
stjärnglansens tecken.

För ytterligare information om föreställningen och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
Rebecca Foss, presskontakt, Micael Bindefeld AB

Ljuddesign, Alexander Alexandersson
Videodesign, David Nordström
Mask/kostymdesign, Magnus Flobecker

2Entertain har sedan tidigare kontor i Sverige (Stockholm, Göteborg och Falkenberg), Norge (Oslo) och genom att gå in i Tyskland (Hamburg) 2017 etablerade man sig även utanför Norden.

Foto: Morgan Norman

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.