Oldsberg, Hellberg och Sjödin leder kändistät galaquiz

Höstens stora tv-händelse är här – BingoLottos ”Miljonkampen” söndag 22 oktober. I Miljonkampen tävlar Artistlaget mot Idrottslaget till förmån för sex av våra livsviktiga organisationer. I de tävlande lagen återfinns namnkunniga kämpar som Hasse Andersson, Markoolio och Helen Alfredsson. På scen uppträder Robin Bengtsson och Jill Johnsson. Programledare är Ingvar Oldsberg i par med Agneta Sjödin och som domare ser vi Björn Hellberg.

Under BingoLottos Miljonkampen riktar vi fokus mot sex av Folkspels viktiga organisationer i samhället: STROKE-Riksförbundet, Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation – BRO, Diabetesförbundet, Prostatacancerförbundet och Hjärtebarnsfonden.

Helen Alfredsson och Hasse Andersson lagledare
Helen Alfredsson är lagledare för idrottslaget och med sig har hon bordtennisspelaren Jörgen Persson och fotbollsspelaren Anders Svensson. På andra sidan leder Hasse Andersson Artistlaget med Markoolio och Linda Bengtzing vid sin sida. Varje lag representerar tre förbund vardera och i slutet av programmet fördelas vinstpengarna.

Ingvar Oldsberg, Agneta Sjödin och Björn Hellberg
Ingvar Oldsberg leder kampen mellan de tävlande lagen och till sin hjälp har han ständige kumpanen Björn Hellberg. BingoLottos spelmoment leds under kvällen av Agneta Sjödin.

Jill Johnsson och Robin Bengtsson
För den musikaliska underhållningen står två av våra absolut hetaste artister just nu – Jill Johnsson och Robin Bengtsson. Jill inte minst känd från sitt eget populära tv-program ”Jills veranda” och Robin Bengtsson fortfarande högaktuell sedan segern i Melodifestivalen i våras.

BingoLottos Miljonkampen – Söndag 22 oktober kl. 19.30 i TV4.

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201823.12.2018 20:03Pressmeddelande

Bästa Uppesittaren sedan år 2000 och tredje bästa någonsin. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 52 miljoner kronor till svenskt föreningsliv så att barn, unga och alla andra kan få vara en del av en meningsfylld fritid och få känna gemenskap och trygghet! Och detta på en enda kväll. Andra spelbolag marknadsför brett att man bidrar med mindre pengar än så på hela året och då är det kanske lätt att glömma bort föreningarnas egna spelbolag Folkspel som bidrar med hela 170 miljoner kronor senaste året där det som bäst behövs.