Oldsberg, Hellberg och Sjödin leder kändistät galaquiz

Ingvar Oldsberg leder kampen mellan de tävlande lagen och till sin hjälp har han ständige kumpanen Björn Hellberg. BingoLottos spelmoment leds under kvällen av Agneta Sjödin.Foto:Mathias Otterberg

Under BingoLottos Miljonkampen riktar vi fokus mot sex av Folkspels viktiga organisationer i samhället: STROKE-Riksförbundet, Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation – BRO, Diabetesförbundet, Prostatacancerförbundet och Hjärtebarnsfonden.

Helen Alfredsson och Hasse Andersson lagledare

Helen Alfredsson är lagledare för idrottslaget och med sig har hon bordtennisspelaren Jörgen Persson och fotbollsspelaren Anders Svensson. På andra sidan leder Hasse Andersson Artistlaget med Markoolio och Linda Bengtzing vid sin sida. Varje lag representerar tre förbund vardera och i slutet av programmet fördelas vinstpengarna.

Ingvar Oldsberg, Agneta Sjödin och Björn Hellberg

Jill Johnsson och Robin Bengtsson

För den musikaliska underhållningen står två av våra absolut hetaste artister just nu – Jill Johnsson och Robin Bengtsson. Jill inte minst känd från sitt eget populära tv-program ”Jills veranda” och Robin Bengtsson fortfarande högaktuell sedan segern i Melodifestivalen i våras.

BingoLottos Miljonkampen – Söndag 22 oktober kl. 19.30 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.