Oldsberg, Hellberg och Sjödin leder kändistät galaquiz

Ingvar Oldsberg leder kampen mellan de tävlande lagen och till sin hjälp har han ständige kumpanen Björn Hellberg. BingoLottos spelmoment leds under kvällen av Agneta Sjödin.Foto:Mathias Otterberg

Under BingoLottos Miljonkampen riktar vi fokus mot sex av Folkspels viktiga organisationer i samhället: STROKE-Riksförbundet, Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation – BRO, Diabetesförbundet, Prostatacancerförbundet och Hjärtebarnsfonden.

Helen Alfredsson och Hasse Andersson lagledare

Helen Alfredsson är lagledare för idrottslaget och med sig har hon bordtennisspelaren Jörgen Persson och fotbollsspelaren Anders Svensson. På andra sidan leder Hasse Andersson Artistlaget med Markoolio och Linda Bengtzing vid sin sida. Varje lag representerar tre förbund vardera och i slutet av programmet fördelas vinstpengarna.

Ingvar Oldsberg, Agneta Sjödin och Björn Hellberg

Jill Johnsson och Robin Bengtsson

För den musikaliska underhållningen står två av våra absolut hetaste artister just nu – Jill Johnsson och Robin Bengtsson. Jill inte minst känd från sitt eget populära tv-program ”Jills veranda” och Robin Bengtsson fortfarande högaktuell sedan segern i Melodifestivalen i våras.

BingoLottos Miljonkampen – Söndag 22 oktober kl. 19.30 i TV4.