Olle Bring nyvald riksordförande för Moderat skolungdom

Lördagen den 10 mars valdes Olle Bring från Åmål till riksordförande för Moderat skolungdom (MSU) som hade sin rikskonferens i Nyköping. Moderat skolungdom är Sveriges största partibundna, skolpolitiska organisation med över 9000 medlemmar.
Olle Bring, nyvald riksordförande för Moderat skolungdom. Foto: Sofia Axelsson.

- Vi kommer att jobba stenhårt med kampanjarbete och försöka att nå så många elever som det bara är möjligt. Moderaterna är idag största parti bland unga väljare och jag tror att vår kontinuerliga närvaro på skolor runt om i landet har varit ett framgångsrecept, säger Olle Bring.

Moderat skolungdom är en underorganisation till Moderata Ungdomsförbundet. Moderat skolungdom jobbar främst med att opinionsbilda för moderat grundskole- och gymnasiepolitik. Att motverka ett vinsttak för välfärdsföretag är en prioriterad fråga under valåret.

- Att få välja skola själv bör vara en grundbult i vårt land men med regeringens politik riskerar tusentals elever att få deras skola nedlagd. Detta är någonting som MSU helt enkelt inte kan gå med på och vi kommer att fortsätta driva på för friskolornas existens och för det fria skolvalet, säger Olle Bring.

Riksordförande: Olle Bring, MSU Västra Götaland Norra

Vice riksordförande: Dalila Alibasic, MSU Jönköpings län

Noa Samenius, MSU Stockholm

Isa Forsberg, MSU Västernorrland

Vera Ehn, MSU Skaraborg

Carl Ekvall, MSU Halland

För mer information eller frågor - se kontaktuppgifter nedan!

Olle Bring, nyvald riksordförande för Moderat skolungdom. Foto: Sofia Axelsson.