Olof Lavesson till Novamedia

Olof Lavesson kommer den 1 april 2019 gå in i en rådgivande roll avseende public affairs hos Novamedia Sverige AB.

Från och med den 1 januari 2020 kommer svenska lotterier lyda under den nya spellagstiftningen. För att säkra att Svenska Postkodföreningens produkter är anpassade till den nya spellagstiftningen, och samtidigt hantera andra regulatoriska frågor, stärks bolagets avdelning för licens- och regleringsfrågor upp. Uppdraget är tidsbegränsat och löper till och med den 31 december 2019.

- Vi vill fortsätta att vara aktiva i skapandet av framtidens spelmarknad. Jag är därför mycket nöjd med att Olof Lavesson har valt att ansluta sig till oss, säger Anders Årbrandt, vd för Novamedia Sverige AB.

Olof Lavesson var tidigare moderat riksdagsledamot. Han var ordförande i Kulturutskottet under perioden 2015–2018 då utredningen ”En omreglerad spelmarknad” gjordes och den nya spellagstiftningen beslutades av riskdagen. Han har gedigna kunskaper om den svenska spelmarknaden. Olof Lavesson arbetar idag som fristående konsult och det är i den rollen han nu ansluter sig till Novamedia.