OLW utökar (tillfälligt) sitt veganska utbud

Baljväxter har blivit ett populärt komplement till de vanliga potatischipsen och både linschips och kikärtschips har det senaste året sett dagens ljus. Allt fler konsumenter väljer också att utesluta animaliska produkter ur sin kost. OLW lanserar nu en vegansk limited edition nyhet – Kikärtschips Fresh Salsa.
OLW Kikärtschips Fresh Salsa

Stockholm 15 mars: Hälsa, miljö och etiska skäl är vanliga argument till varför allt fler väljer att äta mer vegetarisk eller vegansk kost. OLW har tagit fasta på detta och utökar nu tillfälligt sitt veganska sortiment med en ny smak på kikärtschips – Fresh Salsa. Textur och form på chipsen skiljer sig från OLW Linschips, men de är lika krispiga och goda, med en härlig smak av solmogna tomater och lök. Kikärtschipsen innehåller 14 procent protein och hela 40 procent mindre fett än vanliga potatischips. OLW blir först i branschen att lansera en limited edition-smak på sina kikärtschips.

– Våra kikärts- och linschips har blivit en rejäl succé. Det är fantastiskt roligt när konsumenterna är öppna för att prova nya sorters chips och smaker och det vill vi belöna när vi nu lanserar en tillfällig smak på våra kikärtschips, säger Sophie Grönlund, produktchef på OLW.

OLW är stolta över att kunna erbjuda konsumenterna svenskproducerade kikärtschips som dessutom är veganska. Chipsen tillverkas i OLWs fabrik i Värmland.

De nya kikärtschipsen lanseras vecka 15, men redan på fredag den 15 mars kan du hitta dem på Hemmakväll.

OLW Kikärtschips Fresh Salsa

Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större. Vi är en ledande aktör inom kex, snacks och konfektyr med älskade och starka varumärken som OLW, Naturchips, cheez doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Brago, SMASH!, Panda och Anyday i vår portfölj. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad (snacks), Kungälv (kex/kakor) och Nöbbelöv (potatislager). Bolaget, med ca 600 medarbetare, omsätter ca 1,3 miljarder kronor årligen.