Olympisk offensiv på träningsläger i Göteborg

Vår satsning Olympisk offensiv kommer att genomföra ett träningsläger i Göteborg. På plats finns även projektansvarige från Sveriges Olympiska Kommitté, Wolfgang Pischler.

Gruppen finns tillgänglig på följande platser och träning:

Måndag 12/7:
Shortrack 8-10 i Kållereds ishall.
14:00 Styrka friidrottenshus

Tisdag 13/7:
Shortrack 8-10 i Kållereds ishall
15:00 Cykelintervall ute Lindome

Onsdag 14/4:
Shortrack 8-10 i Kållereds ishall

Vår huvudtränare, Joel Eriksson, finns på plats och kommer att kunna besvara på frågor och delge mer information. Likaså finns Wolfgang Pischler (SOK) samt Mattias Reck (Proffessionell cykeltränare) som bistår gruppen med konditionsträning på plats.

Hammarstrands rodelbana får EU-bidrag till förstudie om framtiden och enklare upprustning20.7.2021 15:29:13 CEST | Pressmeddelande

Nu är det klart att projektet Kälksport Hammarstrand får upp till 647 479 kronor av Leader 3sam där finansieringen främst kommer från EU:s jordbruksfond för landsbygdsutveckling. Projektet består av två delar: dels en förstudie som ska utreda möjligheterna för en utveckling av Hammarstrands rodelbana, dels att göra en enklare upprustning för att kunna åka kälke i anläggningen kommande vintrar. Projektet startade den 29 mars i år och ska slutredovisas den 31 mars 2022.