Ömangruppen en del av Near4You

Fyra företag bildar ett gemensamt bolag, Near4You, och satsar på rikstäckande serviceavtal inom fastighetsteknik. genom Near4You ska de fyra företagen konkurrera med de stora, etablerade rikstäckande bolagen.

Företagen som ingår i satsningen är Ömangruppen, APS, Indoor Energy och TFS. Tillsammans har företagen kontor på 29 orter i landet. Läs mer på www.near4you.se

Ömangruppen drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Företaget är en komplett leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Koncernen Ömangruppen verkar inom områdena energi, miljö och projekt. Ömangruppen är ett värderingsstyrt och ägarlett bolag. Verksamheten har 200 medarbetare fördelat på 17 orter och omsätter cirka 400 miljoner.

Ömangruppen förstärker installationsverksamheten i Skåne3.4.2019 10:36:05 CESTPressmeddelande

Ömangruppen satsar i Skåne och ökar verksamheten på installationssidan. Fredrik Johansson och Daniel Tengberg kommer närmast från Ikano Bostad och har båda många års erfarenhet från beställarsidan. Tillsammans med Fredrik Fondin, som har stor teknisk kunskap och erfarenhet från konsultverksamhet, har Ömangruppen förutsättningar för att axla rollen som totalentreprenör i byggprojekt i regionen.