Ömangruppen i Ljungby flyttar till nya lokaler

Ömangruppen växer och fortsätter att satsa i Ljungbyområdet. Från och med juni 2019 är företaget på plats i nya lokaler på Märta Ljungbergsvägen 60 i Ljungby.

Ömangruppens nya lokaler i Ljungby

– När du samarbetar med oss på Ömangruppen kan du alltid räkna med personlig service. Vi flyttar nu till nya, större lokaler i Ljungby, för att kunna fortsätta växa i regionen och för att bli ännu mer tillgängliga för våra kunder, säger Patrik Lyckman, filialchef på Ömangruppen.

Ljungby kommun på plats 111 Energiindex

Ömangruppens Energiindex som presenterades i mars 2019 rankade Sveriges kommuner utifrån hur mycket energi kommunens fastigheter använde per invånare under 2017. Där hamnade Ljungby på plats 111 i landet, med en genomsnittlig energianvändning på 13,2 MWh per person under 2017, vilket innebar en liten minskning från året innan. Ale kommun toppade indexet och hade lägst energianvändning i landet med 6,7 MWh per invånare under samma år.

– Det finns stora skillnader mellan olika kommuner, vilket visar på potentialen att minska energianvändningen i fastigheter. Genom att se till helheten och justera hur de olika delarna i energisystemet fungerar tillsammans kan man minska energianvändningen i en fastighet med omkring 40 procent, berättar Patrik Lyckman.

Läs mer om Energiindex och se tabell för alla kommuner.

Eftersom Ömangruppens tekniker oftast arbetar ute hos våra kunder så nås vi lättast på telefon.

Ömangruppens nya lokaler i Ljungby