ÖmangruppenÖmangruppen

Ömangruppen och Axcell Fastighetspartner flyttar ihop i Kalmar

Systerbolagen Ömangruppen och Axcell Fastighetspartner erbjuder båda tjänster för fastigheter. Ömangruppen erbjuder helhetslösningar för inomhusklimat och energibesparing, medan Axcell Fastighetspartner tar hand om alla delar inom förvaltning. Från och med oktober finns bolagen i gemensamma lokaler på Nobelgatan i Kalmar.

Pontus Sjö och Viktor Andersson på Axcell Fastighetspartner (klädda i blått) och Stefan Hagman och Robin Fröman på Ömangruppen (i röda tröjor).

– Axcell Fastighetspartner i Kalmar jobbar också en del med inomhusklimat och våra vägar korsas redan. Vi kommer säkert att kunna hjälpas åt mer framöver, till exempel vid större avtal och entreprenadprojekt, säger Joakim Fredriksson, filialchef på Axcell Fastighetspartner.

De båda systerbolagen delar redan kontor på flera orter, vilket har lagt grunden för ett starkt samarbete. Kunderna består av bland annat av kommersiella, offentliga och privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar.

– Att Axcell flyttar in gör att vi får ännu mer kompetens under samma tak. Vi kommer närmare varandra och kan öka vårt samarbete, plus att det är trevligt att dela kontor, säger Bernt Arvidsson, filialchef på Ömangruppen.

Flytten till Nobelgatan genomförs successivt under hösten och drygt 60 medarbetare kommer att utgå från detta kontoret. Fastigheten uppfyller alla önskemål när det gäller kontor, konferensrum, arbetsplatser för tekniker, garage och lager. Det innebär stora fördelar för Axcell Fastighetspartner som under en tid letat efter nya lokaler i Kalmar.

– Vi får nu mer ändamålsenliga lokaler med kontor, parkeringar, lager och maskinförråd på ett och samma ställe. Och det ska bli jättekul att dela kontor med Ömangruppen, avslutar Joakim Fredriksson.

Adress till kontoret i Kalmar:
Nobelgatan 4
392 39 Kalmar