Ömangruppens bolag i sydost och Skåne blir nu ett

För att underlätta den administrativa hanteringen inom Ömangruppens olika bolag kommer fem bolag i sydost och Skåne att fusioneras med Ömangruppen Svenska AB, som sedan tidigare finns på ett tiotal orter i södra Sverige.

Från och med den 19 december 2018 är följande bolag en del av Ömangruppen Svenska AB:

Ömangruppen Sydost AB (Org. nr. 556533-0569)
Ömangruppen Energikonsult AB (Org. nr. 556602-9814)
Ömangruppen Kylteknik Nya AB (Org. nr. 556759-5276)
Ömangruppen Kylteknik AB (Org. nr. 556472-5629)
Ömangruppen Kalmar AB (Org. nr. 556626-6598)

För leverantörer till bolagen ovan blir kunden Ömangruppen Svenska AB från och med 19 december. Fakturaadresserna ska ändras enligt följande översättningstabell.

För de företag som är kund till något av bolagen ovan innebär fusionen att din leverantör framöver istället blir det förvärvande bolaget Ömangruppen Svenska AB med org. nr. 556418-3522.

– I övrigt innebär fusionen inga stora förändringar, vi kommer att fortsätta erbjuda produkter och tjänster med hög kvalitet och stort engagemang, säger Johanna Stensson, redovisningschef på Ömangruppen.

Ömangruppen drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Företaget är en komplett leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Koncernen Ömangruppen verkar inom områdena energi, miljö och projekt. Ömangruppen är ett värderingsstyrt och ägarlett bolag med 200 medarbetare fördelat på 17 orter i södra Sverige.

Ansökan till Ömangruppens Traineeprogram 2019 är nu öppen4.6.2019 15:45:21 CESTPressmeddelande

I branschen finns ett stort rekryteringsbehov och för Ömangruppen är det viktigt att välkomna nya talanger in i branschen. För att ge unga, engagerade tekniker en bra start i sitt yrkesliv erbjuds nu traineeprogram i Växjö och Jönköping. De som blir antagna får både praktisk och teoretisk utbildning. Ansökan är öppen till 16 juni och för de som blir antagna börjar arbetet i augusti.