Ömangruppens huvudkontor flyttar till nya lokaler

I takt med att Ömangruppen växt har huvudkontoret på Renvägen i Växjö blivit för trångt. Därför går flyttlasset nu till nyrenoverade lokaler på Smedjegatan 39 i Växjö.

– Flytten gör att vi kan fortsätta expandera och samtidigt skapa en bra arbetsmiljö för våra medarbetare. Då kan vi fortsätta leverera kvalitet och service på högsta nivå till våra kunder, säger Peter Arvidsson, vd för Ömangruppen.

Ömangruppens verksamhet har ett stort fokus på miljö- och energifrågor, vilket även genomsyrar de nya lokalerna.

– Vi arbetar alltid med hållbara och energieffektiva lösningar och lägger stort fokus på energibesparing för våra kunder. Inom de närmaste veckorna kommer vi att installera solceller på vårt nya kontor för att fortsätta ta ansvar för miljön även inom vår egen verksamhet och samtidigt göra en lönsam investering, säger Peter Arvidsson.

Ny besöksadressen (fr.o.m. 2018-06-05):

Kontaktuppgifter till alla Ömangruppens kontor finns på www.omangruppen.com/kontakt/

Ömangruppen drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Företaget är en komplett leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Koncernen Ömangruppen verkar inom områdena energi & miljö, projekt och förvaltning. Ömangruppen är ett värderingsstyrt och ägarlett bolag med 200 medarbetare fördelat på 17 orter i södra Sverige.

Ömangruppen förvärvar ACE gruppen15.1.2018 00:00Nyheter

Ömangruppen är ett ägarlett och värderingstyrt bolag som drivs av förbättring och utveckling både när det gäller ny teknik och sin personal. Vi har ett starkt fokus på hållbarhetsfrågor och målet är att förena lönsamhet, miljöhänsyn och socialt engagemang. Genom förvärvet av ACE gruppen skapas ytterligare förutsättningar för bolagets fortsatta expansion och utveckling inom energi- och miljöteknik i fastigheter samt fastighetsrelaterade servicetjänster till professionella fastighetsägare. Verksamheterna kommer att samlas under Ömangruppen.

Ömangruppen stödjer projekt i Uganda18.12.2017 00:00Nyheter

Även i år har Ömangruppen beslutat att skänka pengar till välgörenhet. I år har vi valt att stödja The Fortress som idag driver ett hem för unga gravida flickor i Kampala, Uganda. Flickorna kommer från mycket utsatta förhållanden och behöver alla hjälp de kan få. Pengarna går i år till ett byggprojekt där The Fortress inom fem år ska kunna bygga ett säkert hem där man ska kunna ta emot många fler utsatta flickor än de kan idag i det hus de nu hyr inne i Kampala. Byggprojektet kommer ske på en tomt som organisationen redan äger och har en total budget om ca 1,5 MSEK.