Ömangruppens huvudkontor flyttar till nya lokaler

I takt med att Ömangruppen växt har huvudkontoret på Renvägen i Växjö blivit för trångt. Därför går flyttlasset nu till nyrenoverade lokaler på Smedjegatan 39 i Växjö.

– Flytten gör att vi kan fortsätta expandera och samtidigt skapa en bra arbetsmiljö för våra medarbetare. Då kan vi fortsätta leverera kvalitet och service på högsta nivå till våra kunder, säger Peter Arvidsson, vd för Ömangruppen.

Ömangruppens verksamhet har ett stort fokus på miljö- och energifrågor, vilket även genomsyrar de nya lokalerna.

– Vi arbetar alltid med hållbara och energieffektiva lösningar och lägger stort fokus på energibesparing för våra kunder. Inom de närmaste veckorna kommer vi att installera solceller på vårt nya kontor för att fortsätta ta ansvar för miljön även inom vår egen verksamhet och samtidigt göra en lönsam investering, säger Peter Arvidsson.

Ny besöksadressen (fr.o.m. 2018-06-05):

Kontaktuppgifter till alla Ömangruppens kontor finns på www.omangruppen.com/kontakt/

Ömangruppen drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Företaget är en komplett leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Koncernen Ömangruppen verkar inom områdena energi & miljö, projekt och förvaltning. Ömangruppen är ett värderingsstyrt och ägarlett bolag med 200 medarbetare fördelat på 17 orter i södra Sverige.