Omni är Sveriges bästa nyhetstjänst

Coronapandemin har fått besökarna att komma allt oftare till svenska nyhetssajter. Att hålla sig uppdaterad med korrekt information om pandemin prioriteras högt när människor plötsligt står inför en kris. Och vinnare i det racet är nyhetstjänsten Omni – utsedd till Sveriges bästa nyhetssajt av nättidningen IDG.

Omni har utnämnts till Sveriges bästa nyhetstjänst 2020 av nättidningen IDG.

När Topp100, IDG:s tävling som listar Sveriges bästa sajter och nättjänster, nyligen avgjordes stod det mellan Omni, Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter, Newsworthy och Expressen i kategorin Sveriges bästa nyhetssajt.

Vinnare blev Omni och det är både produkten i sig och nyhetsarbetet som juryn hyllar i sin motivering:

När coronakrisen brakade loss på allvar i början av året var det Omni som blev vår trygga hamn i strömmen av nyheter. Omni levererar snabba och korrekta nyheter, allt paketerat i en app (och sajt) som känns både snygg, lättöverskådlig och lättnavigerad”, skriver Topp100/IDG.”

Det är tredje gången Omni vinner priset som Sveriges bästa nyhetssajt.

– Det här är lika mycket ett pris till våra läsare som till oss själva. Omni har från start utvecklats tillsammans med sina läsare och det är främst dem vi har att tacka för vad Omni är i dag, säger chefredaktör Markus Gustafsson.

Läs hela motiveringen här:

Markus Gustafsson, chefredaktör, Omni. Tel: 0705-252 125. E-post: markus.gustafsson@schibsted.com

Omni har utnämnts till Sveriges bästa nyhetstjänst 2020 av nättidningen IDG.
"Omni blev vår trygga hamn i strömmen av nyheter när coronakrisen brakade loss" skriver IDG i sin motivering.

Agnes Banck i ny roll på Schibsted – Tillträder som HR Business Partner, Head of People & Culture på Lendo Group21.1.2021 08:00:00 CETPressmeddelande

Låneförmedlaren Lendo som gjorde en större omorganisation och internationaliserade bolaget ytterligare för cirka ett år sedan har nu tillsatt Agnes Banck för att leda arbetet med HR och kultur. Agnes kommer närmast från rollen som HR Manager på Schibsted Growth och har tidigare arbetat som både HR BP och HR Manager i globala företag såväl som startupbolag inom tech industrin. Lendo är ett helägt bolag av mediekoncernen Schibsted.

Peter Wennblad blir biträdande chef på SvD Ledare12.1.2021 08:45:00 CETPressmeddelande

Peter Wennblad blir ny ledarskribent på Svenska Dagbladet och går samtidigt in i den återinrättade rollen som biträdande chef för ledarredaktionen. ”Peter Wennblad är ideologiskt trygg, har en fritänkande och prövande läggning och är inte minst en lysande stilist och mycket skicklig redaktör. Jag har lärt mig mycket av honom när det gäller det skrivna hantverket, så det är en stor glädje att åter få arbeta tillsammans”, säger Tove Lifvendahl, politisk chefredaktör.