Omnia Assistans AB och Uska i strategiskt samarbete

Uska har tecknat ett avtal med Omnia Assistans för att säkra upp rekrytering av nya medarbetare av personliga assistenter. Uska är en ny kompetensförsörjningslösning för basvårdspersonal. Genom att utgå utifrån individers kompetens och organisationers behov, skapar Uska förutsättningar att matcha individer digitalt till de jobb de är bäst lämpade för.

Omnia är det lilla, personliga assistansbolaget som sätter sina brukare i fokus. Det är brukarnas liv och önskemål som ligger till grund för assistansen de erbjuder. De brinner för att ge varje brukare en assistans som är trygg och håller hög kvalitet. De erbjuder lösningar som är formade efter brukaren och brukarens livsval. Omnias löfte är att ”Du ska alltid ha friheten att leva ditt liv.” Vi på Uska vill gärna hjälpa Omnia hålla sitt löfte, säger Fredrik Arrhenius på Uska.

Uska är Sveriges största samlingsplats för undersköterskor, vårdbiträden och personliga assistenter. Vår vision är att man aldrig ska behöva söka ett jobb utan istället matchas man till ett jobb man verkligen passar för. Vi hoppas att vår satsning kan hjälpa personalkrisen inom vård och omsorg genom att vi minimerar tiden för rekryteringar och samtidigt säkerställer kompetenskrav på de nya medarbetarna.

Kvalita väljer Uska för leverans av hemtjänst medarbetare11.6.2019 16:45:48 CESTPressmeddelande