Omsättning, besöksflöden och framtidens innehåll i Sveriges stadskärnor

Välkommen till lanseringen av årets Cityindex där Fastighetsägarna och HUI Research presenterar stadskärnornas omsättningsutveckling inom detaljhandeln, restaurangnäringen, hotellbranschen och kommersiell service. Restriktionerna släpps den 29 september, vilka trender kan vi se när människor kommer tillbaka till stadskärnan?

Emma Hernell, vvd HUI Research, presenterar rapportens viktigaste resultat och därefter följer ett samtal mellan Jon Allesson, affärsutvecklingsansvarig Stadsinnovation på Atrium Ljungberg, och Ulrika Wallin, chef Stadsutvecklingsenheten, kulturstrategiska staben i Stockholms stad. Samtalet kommer handla om hur kommun och fastighetsbolag kan arbeta integrerat med kultur och stadsutveckling.

Anna Wiking, näringspolitisk chef Fastighetsägarna Syd, modererar webbinariet.

Vi presenterar

- Hur omsättningen totalt sett ut under 2020 och besöksflöden under 2021.
- Hur coronapandemin har påverkat olika branscher i stadskärnorna.
- Vilka trender finns och vad kan fastighetsägarna bidra med för att möta denna utveckling?

När?
Onsdagen den 29 september kl. 11.00-12.00. Anmälan till Ulrica Jangenfeldt Stenbeck, pressansvarig kommunikatör på Fastighetsägarna Stockholm, 073-152 23 11

Plats?
Webbinarium, maila ulrica.stenbeck@fastighetsagarna.se så får du en Teamslänk till webbinariet.

Fastighetsägarna Stockholm är en medlems- och branschorganisation för fastighetsägare i Stockholms och i Gotlands län med 4 500 medlemmar. Vi strävar efter en väl fungerande
fastighetsmarknad och driver fastighetsbranschens frågor framåt – hållbar stadsutveckling, en välfungerande bostadspolitik, fastighetsägares digitala verklighet. Vi arbetar för en levande stad som utvecklas hållbart, nu och i framtiden.